Ivo Pospíšil
8. července 2013 • 14:07

Přes řeky a písky. Lopraisovi na úvod Silk way nefungovaly stěrače

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák: Vrána přiletěl nečekaně. Proč by MS mělo klapnout?
Nezmarova vize a Kaniovy peníze: nový Liberec. Co Kulenovič a Slavia?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Drsný podnik v dalekém Rusku se rozjel naplno. A hned první etapa Silk way rallye ukázala českým jezdcům KM Racing či Aleši Lopraisovi svou náročnost. „S Královnou jsme zažili první křest ohněm,“ uznal Loprais, který se potýkal s nefunkčními stěrači i klaksonem. V úvodní den skončil třetí, hned za duem domácích kamazů.



Je to jeho první vážná soutěž s novým kamionem. Když proto Aleš Loprais vstoupil do Silk way rallye, při prvních komplikacích své Tatry Jamal se jen lehce pousmál.

„Holka má ještě spoustu dětských nemocí. Kamión jsme dokončili doslova minutu před technickými přejímkami, takže s tím vším musíme počítat,“ vyprávěl poté v cíli první etapy. „Chvíli nefungovaly stěrače – dosti nepříjemná věc, musíte-li s ní jet přes 400 km a erzetu,“ říkal.

Zvládl to a dojel hned třetí se ztrátou osmi minut na domácího Rusa Šibalova.

VIDEO: Podívejte se na video KM Racing

„I když nepršelo, absolvovali jsme brod a několik zablácených míst, která jsme museli minout nebo proletět. Posílal jsem všechno na navigátora, ať mám alespoň já čistý průhled, což je z hlediska bezpečnosti to jediné řešení,“ vysvětloval.

Loprais vloni skončil čtvrtý, už má ale na svém kontě vítězství z roku 2011. Letošní rok je navíc testem nového stroje před příští Rallye Dakar. A zatím je co testovat…

„Rovněž se nám zaseknul klakson a akustické předjížděcí zařízení Sentinnel, které navíc neskutečně řvalo do sluchátek až do cíle. Museli jsme to ale vydržet,“ vyprávěl poté.

„Bolest hlavy trvala přes 60 km a následně houkačka jako z lokomotivy vypověděla k radosti nás všech službu. Nicméně se postupně sžíváme s nástupkyní Princezny a výsledné pódiové umístění mě i celý tým mile překvapilo,“ dodal.

V závěsu za ním jsou hned další dva závodníci druhého českého týmu KM Racing. Jaroslav Valtr je na pátém místě, Vlastimil Vildman je sedmý.

„První část byla rychlá, po takových různých cestách. Ve druhé bylo třicet kilometrů v písku a dun,“ popisoval etapu Vildman.

Dnes je na plánu 548 kilometrů kolem Volgogradu.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud