V historii Rallye Dakar byste nenašli úspěšnější kamion. Čtyři starty, tři vítězství a jedno druhé místo. Tatra legendárního Karla Lopraise, které dal hned od prvních kilometrů přezdívku Puma, burácela v ostravských ulicích. Monsieur Dakar s ní stylově přijel na povídání do ostravského studia České televize, kde vystoupil v pořadu Dobré ráno.
„Tohle je unikát,“ poplácal Loprais kapotu sedmnáct let staré tatrovky. „Žádné auto nebylo na Dakaru úspěšnější, vyhráli jsme s ní v letech 1998, 1999 a 2001. A v roce 2000 jsme s ní skončili druzí.“ Loprais vyhrál Rallye Dakar celkem šestkrát. Všechny letopočty triumfů má také na kabině vozu nalepené.
Tatrovka byla vyrobena v roce 1996. Loprais jí dal okamžitě přezdívku Puma. „Protože to byl neskutečný dravec! Rychlý, silný a spolehlivý. V Egyptě jsme jednou zvládli i osm set kilometrů dlouhou etapu. Sedm a půl hodiny ostré jízdy v kuse bez jediného zastavení.“
Podívejte se na video Lopraisovy Tatry v Ostravě

Loprais přiznává, že na současné vozy už by Puma neměla. Auta jsou rychlejší, silnější. Ale co se spolehlivosti týká, klidně by si to s nimi na Dakaru znovu rozdal. „S Pumou jsme byli v Africe čtyřikrát a nikdy jsme nemuseli řešit technický problém.“
I před ostravským studiem také Loprais nastartoval na první otočení klíčku. Dunivý zvuk motoru spolehlivě zaburácel. Kromě nového designu je vůz takřka stejný, jako vítězný originál. „Když jsme závodili, byla tahle tatrovka bílá. Teď jsme to sladili s červenou barvou Alešova současného vozu a týmu, abychom společně ladili,“ dodal Loprais.
Jeho synovec Aleš Loprais už finišuje s přípravami na Dakar 2014. Ve francouzském Le Havru bude 20. a 21. listopadu nakládat svoji nejnovější verzi závodní Tatry. A rád by s ní byl jednou alespoň tak úspěšný, jako Monsieur Dakar s Pumou.