Taxis bude jiný. Mělčí příkop, zemina, na bílé kládě ale není shoda

První skupina Taxisův skok zvládla bez problémů...
Velká pardubická 2020, Taxisův příkop: zleva Player, žokej Marcel Novák, Hegnus, žokej Lukáš Matuský, Ribelino, žokej Thomas Boyer, Vandual, žokej Romain Julliot, Bugsie Malone, žokej Adam Čmiel
Děsivý pád Josefa Bartoše ve Velké pardubické 2014, který nepřežila klisna Zulejka
Osudný okamžik, Sottovento nedoskočil ani na hranu Taxisova příkopu a pád ve Velké pardubické 2020 nepřežil...
Veronika Škvařilová-Řezáčová překonává s All Scaterem Velký taxisův příkop ve Velké pardubické 2020
Hnědák Sottovento (8) ze stáje Josefa Váni nepřežil pád na Velkém Taxisově příkopu
Hnědák Sottovento (8) ze stáje Josefa Váni nepřežil pád na Velkém Taxisově příkopu
14
Fotogalerie
Velká pardubická
Začít diskusi (0)

Velký taxisův příkop čekají úpravy. Dostihový spolek je připravuje s expertní skupinou a Českou asociací steeplechase. Upravovat se budou i další vybrané skoky.

„Věříme, že se nám společně s odborníky podařilo nalézt vhodnou variantu zvýšení bezpečnosti koní a jezdců na Pardubickém závodišti,“ vysvětluje v oficiálním prohlášení Jaroslav Müller, ředitel Dostihového spolku a.s. „Shodli jsme se s expertní skupinou, že její činnost bude pokračovat i nadále. Bude sledovat vývoj dostihů a dopad přijatých opatření, abychom je mohli průběžně vyhodnocovat a případně činit další kroky.“

Zásadními úpravami prošel Taxis už v roce 1994, kdy byl hluboký příkop za překážkou odvodněn a částečně zasypán. Teď se plánují další. I proto, že se po poslední Velké pardubické zvedla po pádu a smrti talentovaného Sottoventa na Taxisu vlna emocí.

Jaké změny Taxis čekají? Změlčení příkopu vytvoří pozvolnou plochu bez doskokové hrany, k optickému zvýraznění příkopu přispěje hnědá zemina. Živý plot bude zešikmen.

Diskutuje se také o takzvané odskokové bariéře – bílé kládě před živým plotem, která je umístěna u většiny překážek na závodišti. V této otázce ovšem nepanuje jednotný názor, experti se tak budou otázkou umístění či neumístění bariéry ještě zabývat.

„Expertní skupina se sešla opakovaně a problematiku bezpečnosti na Pardubickém závodišti řešila komplexně,“ říká Jaroslav Müller. „Podklady a návrhy řešení postoupila k projednání i Výboru České asociace steeplechase a Překážkové komisi. Všechny výstupy dostali k dispozici členové představenstva společnosti Dostihový spolek, kteří na základě odborných doporučení rozhodli přistoupit k úpravám některých překážek. V první etapě to bude překážka číslo 2, ve druhé pak překážka číslo 4, tedy Taxisův příkop.“

Překážka číslo 2 vizuální podobou odpovídá Taxisovu příkopu. Jedná se o živý plot s příkopem za ním. „Rozhodli jsme se změlčit příkop a odstranit doskokovou hranu. Tu naznačíme vysypaným pásem pilin tak, jak to bývá u Taxisu. Příkop zvýrazníme opticky, a to zeminou bez trávy. Překážka se tak typově stane menší „kopií“ Taxisova příkopu a koně budou mít příležitost během sezony tento skok natrénovat,“ dodal Müller.

Video placeholder
Jubilejní ročník pardubické ovládl Hegnus, Matuský věnoval triumf mamince • iSport TV
Začít diskuzi