Blesk Ondřej Michálek
Svět hvězd
Vstoupit do diskuse (1)

Generální sportovní manažer fotbalové Sparty Jaroslav Hřebík (63) po dvaceti letech přijde o třetinový podíl ve firmě BES (Benešovské silnice). Strojní inženýr Hřebík je nyní jednatelem společnosti, kterou kupuje Metrostav. Měl by tak mít více energie a času na práci ve Spartě, kterou minimálně na jaře bude kombinovat s trénováním reprezentační devatenáctky.

Dvacet let dělil svůj čas mezi stavební firmu, která dnes nese název BES a trénování. „Záležitosti Benešovských silnic řeší velmi aktivně, asi nejvíc ze všech tří spolumajitelů,“ uvedl zdroj z firmy, která staví a opravuje silnice, ale provozuje i stavebniny, betonárnu, dva lomy a dvě obalovny.

Benešovské silnice zprivatizoval ze státního podniku v roce 1992. „Firma loni utržila 285 milionů a vydělala jeden milion po zdanění. Z pohledu výsledků má BES nejlepší léta za sebou, a proto se transakce s Metrostavem dá označit jako prodej v poslední zatáčce,“ komentuje obchod Miroslav Motejlek.

Jeho server motejlek.com informaci o prodeji přinesl. „Změna majitele neznamená, že Hřebík z firmy úplně odejde. Ale bude toho na něm ležet daleko méně,“ dodal zdroj Blesku.

BES existuje z velké části díky jeho přičinění. Například v létě 1999 Jaroslav Hřebík po vyhazovu ze Slavie vyprávěl: „Trápí mě jiné věci než fotbalové. Řešíme kritickou situaci v Benešovských silnicích, snažíme se odvrátit hrozbu, že nebude na výplaty.“

Krach tehdy odvrátil a nyní by prodejem svého podílu mohl získat slušné peníze. „Podle výsledků to bude maximálně pár desítek milionů za celou firmu,“ odhadl Motejlek.

Nový šéf Sparty by měl brát z těchto peněz třetinu, tedy něco jako 7 až 10 milionů korun. To v letenském klubu dokáže vydělat za sezonu –  stačí splnit zadání a dostat tým do Ligy mistrů. Sám Hřebík nechtěl prodej firmy komentovat. Dopoledne se omluvil s tím, že má jednání a odpoledne už mobil nezvedl.

Vstoupit do diskuze (1)