jon
Ročník 2015/16
Začít diskusi (0)

"Brněnský Mercedes" zřejmě nosí Zbrojovce štěstí. Sotva se Petr Švancara stal součástí klubového managmentu, zaznamenal první úspěch. Před nedělním zápasem s Plzní se stal hlavní tváří akce Vyprodáme Srbskou, což se téměř podařilo. Vítězný zápas domácí Zbrojovky (1:0) sledovalo v ochozech 8 050 diváků, téměř jednou tolik, co činí průměrná domácí návštěva klubu v aktuální sezoně.

Výhrou 1:0 nad Plzní nachystali největší překvapení 11. kola Synot ligy. Fotbalistům Zbrojovky Brno proti favorizované Viktorii hodně pomohli i fanoušci, kteří si ve velkém počtu našli cestu na stadion.

Brno už dlouhou dobu hraje zápasy na zastaralém stadionu v Srbské, kam místní fanoušci ne zrovna rádi chodí. Na duel s českým mistrem ale dorazilo 8 050 diváků, 75 procent povolené kapacity stadionu (pro Synot ligu 10 785).

"Jejich podporu jsme vnímali, došlo jich dvakrát tolik co obvykle a byli hodně slyšet. Děkujeme jim, že přišli, i klubu, že to takto zorganizoval. Věřím, že to bude pokračovat dál," svěřil se po utkání na brněnských klubových stránkách útočník Jakub Řezníček, autor vítězné penalty.

K nejvyšší návštěvě sezony pomohla i akce Vyprodáme Srbskou, kterou klub před duelem se zvučným soupeřem zorganizoval. Nachystal řadu doprovodných akcí, fanoušky lákal i za vstupné za poloviční cenu.

Pomoct měl rovněž "efekt Švancara." Populární brněnský fotbalista, který při své letní rozlučce s kariérou obnovil známý stadion Lužánky, kam přišlo přes 25 000 lidí, na zápas s Plzní lákal ve společném videoklipu s Pavlem Horváthem.

Šlo o jednu z první Švancarových akcí v nové roli. Dlouholetý ligový fotbalista se stal členem marketingového oddělení Zbrojovky. Klub spoléhá na zvuk Švancarova jména, které fanoušci v Brně hodně uctívají.

Nedělní duel nakonec vyprodaný nebyl, rekordní návštěvu v Srbské (9 945 diváků ze září 2003 v utkání s Baníkem Ostrava) se zlomit nepodařilo. Přesto může být klub spokojený. Přes osm tisíc fanoušků vytvořilo solidní kulisu a pomohlo domácímu týmu k překvapivému vítězství. Přes osm tisíc fanoušků dorazilo v Brně i v minulé sezoně na utkání se Spartou (1:3). 

"Atmosféra byla skvělá, věřím, že diváci viděli dramatické utkání, že se jim to líbilo a snad nás za dva týdny přijdou na utkání s Libercem podpořit znovu," pochvaloval si po utkání trenér Zbrojovky Václav Kotal.

Brno odehrálo v aktuální sezoně před domácím publikem šest zápasů, čtyři z toho vítězně, dvakrát prohrálo. Na domácí zápasy chodí průměrně 5 263 diváků, což je pátá nejvyšší návštěva v celé lize. Zbrojovka naopak netáhne venku, tam je s průměrem 3 745 diváků 3. nejhorší v lize.

Domácí zápasy Zbrojovky Brno

Baník (2:1) 5 326 diváků 
Slavia (1:0)5 090
Jablonec (0:3) 4 722
Slovácko (2:0) 3 502
Teplice (0:4)3 422
Plzeň (1:0)8 050

 

Video placeholder
CELÝ SESTŘIH: Brno - Plzeň 1:0. První ligová prohra mistra pod Krejčím

Video placeholder
Brno - Plzeň: Choreo brněnských fanoušků • iSport TV
 

Začít diskuzi

Nejvyšší česká fotbalová soutěž mění v sezoně 2024/2025 oficiální název na Chance Ligu. Titul obhajuje Sparta Praha.

iSport FantasySestřihy zápasůVIDEO momenty

Stránky klubů: Viktoria Plzeň * Slavia Praha * Sparta Praha * Bohemians 1905

Fotbal dnes * Liga mistrů * Evropská liga * Konferenční liga

Doporučujeme

Články z jiných titulů