Šéfové Zlína: Condeho nemusíme prodat, ale chceme. Hlavně kvůli němu

Průměrný prvoligový fotbalový klub. Jeden rok výš, druhý níž. Stabilní střední rozpočet, pravidelné platby, žádné dluhy. Od roku 2015 je usídlený v nejvyšší soutěži, bez větších ambicí a divokých tahů. To je Zlín. Sezonu dojíždí pod názvem FC Fastav, ale po ní se přejmenuje. Titulární sponzor po deseti letech končí. Šéfové Zdeněk Červenka (65, majitel klubu a společnosti Lukrom) a David Žabčík (47, člen představenstva a ředitel firmy Climax) společně s viceprezidentem Zdeňkem Grygerou (bývalým reprezentantem) hledají nového. Což není v (post)covidové době nic lehkého. I o tom mluví v rozhovoru pro iSport Premium.
Jaké dopady má pandemie koronaviru na chod vašeho klubu?
Červenka: „Přímé dopady to víceméně nemá. Ano, zdražily se energie, ale jinak máte podepsané smlouvy, které běží dál. Teprve až se bude vyjednávat o nových, uvidíme, jak se to projeví.“
Co nepřímý dopad?
Červenka: „Pokud se bavíme o tom, že ubylo sponzorů, tak je to samozřejmě pravda. Už je to znát. Ale nepředpokládám, že by se něco radikálně změnilo. Byl útlum, teď se to trošku oživilo. Naši partneři fungují. Za minulou sezonu jsme dostali kvůli neúčasti diváků kompenzace. U nás není ekonomicky takový rozdíl, jestli přijde o tisíc lidí víc nebo míň. Tento problém se týká hlavně větších klubů.“
Žabčík: „Situace ve firmách je asi podobná. Vidíme, v jaké době žijeme. Člověk je obecně opatrnější než v minulosti. Dopady, a to nejen na sport, jsou zřejmé.“
Vy po sezoně přijdete o titulárního mecenáše Fastav, který ročně přispíval zhruba osmi miliony korun. Co s tím?
Červenka: „Když přijdete o menší sponzory, nedá se to srovnat s tím, když