Umělá inteligence překresluje ligu. Návrh nového loga pro všechny týmy

Před rokem dělala umělá inteligence první nesmělé krůčky. Ve svých odpovědích banálně chybovala a byla téměř nepoužitelná. Její aktuální verze je ale výrazně pokročilejší a umí i grafiku. Redakce iSport.cz má její nejnovější verzi k dispozici a zadala jí „jednoduchý“ úkol: redesign log týmů nejvyšší soutěže. Vytvoření návrhů trvalo pár desítek sekund. Výsledky? S notnou dávkou nadhledu je posuďte sami. Loga klubů v hokejové extralize podle umělé inteligence ZDE>>>
Dynamo České Budějovice
U Dynama si umělá inteligence špatně zjistila barvy a místo černo-bílé kombinace ladí Jihočechy do modra. Pak je inspirace vodou logická, vždyť i domov budějovického klubu leží na Střeleckém ostrově, jen pár metrů od soutoku Vltavy a Malše.
FC Zlín
První nesmyslné použití zvířete. Kůň v logu Zlína má „symbolizovat rychlost a sílu, vlastnosti, které jsou s klubem spojené.“ Nicméně v žádném z log zlínského fotbalového klubu, a že jich klub v posledních dekádách vystřídal dost, se kůň nevyskytuje, ani není s městem nijak spojený. Barvy ale program trefil dobře.
FK Pardubice
Naopak k Pardubicím se kůň skvěle hodí. Je ve znaku města i současném logu klubu, umělá inteligence si navíc správně zjistila, že dostihy jsou na východě Čech ještě slavnější než fotbal. Navržený znak má působit „moderně, energicky a ambiciózně.“
MFK Karviná
Vlk v navrženém emblému Karviné má symbolizovat „týmovou práci a houževnatost.“ Jenže s historií fotbalu v Karviné nemá nic společného, v aktuálním znaku – jak klubovém, tak městském – je totiž část orlice. Radost by ale mohli mít sportovní manažer Slezanů Lubomír Vlk a předseda správní rady Jan Wolf.
FK Jablonec
Tradiční zelenobílá kombinace, neotřelý tvar loga a vkusně umístěný míč. S Jabloncem si umělá inteligence opravdu vyhrála, navrhla dokonce dvě varianty v jedné. Motiv listu má symbolizovat propojení klubu s krásnou přírodou, kterou je Jablonecko proslulé.
FC Hradec Králové
Zlatého lva z aktuálního loga „votroků“ umělá inteligence vynechala a šla na jeho tvorbu jinak: vsadila na tradiční barvy, k nimž doplnila červenou, a královskou historii. A byť dominantu města – Bílou věž – úplně netrefila, je na logu bělejší než originál.
FK Teplice
Teplice mají jeden z nejčerstvějších redesignů, proto lze srovnávat. I z aktuálně jednoduchého loga si ChatGPT bere inspiraci, doplňuje ale bájného fénixe, symbol znovuzrození, jako odkaz na povstání klubu z popela na začátku devadesátých let. Nutno připomenout, že tehdy šlo o spojení klubů, Teplice tedy mezi tzv. „phoenix cluby“ nepatří.
Bohemians Praha 1905
Zelená, bílá, klokan… Navržené logo Bohemians nepostrádá základní atributy, bez kterých by se v Ďolíčku neobešli. Symbol dovezený z Austrálie zároveň vypadá podstatně bojovněji než aktuální. Styl loga má podle umělé inteligence symbolizovat „unikátní identitu klubu,“ zároveň se ale nemůžete zbavit dojmu, že trošku připomíná pivní etiketu.
FC Slovan Liberec
U velké sněhové vločky dominující logu Slovanu si pozorovatel myslí, že aplikace glosuje aktuální situaci, protože se u Nisy muselo hodně odklízet, aby se vůbec mohlo hrát. Je pravdou, že sníh k severu Čech neodmyslitelně patří, stejně jako hory, které Liberec i jeho navržené logo obklopují.
FC Baník Ostrava
U Baníku se aplikace zaměřila na důlní historii celého ostravského regionu. V logu proto lze najít hornický kahan a krumpáč, zároveň je návrh výrazně tmavší než aktuální varianta.
FK Mladá Boleslav
Mladá Boleslav = auta. Jednoznačně. Automobil jako symbol průmyslu, který město i místní fotbalový klub živí, je naprosto logický. Umělá inteligence možná nechtěně trefila i typ. Vyobrazený vůz totiž není nepodobný předválečné Škodě Popular.
FC Viktoria Plzeň
Nesmyslné použití zvířete se nevyhnulo ani absolutní české elitě. Logo Viktorie Plzeň skvěle kombinuje klubové barvy červenou, modrou a bílou. Jenže lev historicky nikdy nebyl součástí západočeské metropole, to už tam spíš patří velbloud. „Lev reprezentuje sílu a hrdost, klíčové prvky klubové identity,“ vysvětluje umělá inteligence svou volbu.
SK Sigma Olomouc
Olomouc dostala od ChatGPT jedno z nejnápaditějších log. Umělá inteligence zahrnula řecké písmeno, zároveň se s trochou představivosti dají najít prvky hanáckého folkloru. Barvy i tvar jsou klasické, jako jediný návrh ale obsahuje siluety připomínající fotbalisty.
1. FC Slovácko
Nejvíc jdou folklorní prvky vidět u Slovácka. A podle umělé inteligence naprosto záměrně. „Logo obsahuje prvky reprezentující moravskou kulturu a dědictví, odráží silnou místní identitu klubu,“ zdůvodňuje. K původní modrobílé kombinaci tak přibyla červená, symbol v dolní části pak připomíná skleničku na víno.
SK Slavia Praha
V Edenu při reálné změně loga vsadili na jednoduchost s dominantní hvězdou, ta je ale v návrhu umělé inteligence upozaděna na jednu malou hvězdičku v horní části. „Obsahuje stylizovaný fotbalový míč a abstraktní prvky představující pohyb a dynamiku,“ uvádí aplikace. Ano, rychlost, s tím by Jindřich Trpišovský mohl souhlasit.
AC Sparta Praha
Sparta. Jasně, řecký válečník. U loga aktuálních mistrů se dají myšlenkové pochody umělé inteligence jasně vysledovat. Vyobrazení bojovníka navíc vždy symbolizovalo sílu a odhodlání. Slabinou by mohlo být, že jsou kromě červené ignorovány zbylé tradiční klubové barvy – žlutá a modrá.