Liga jede bomb(er)y. Staňka a spol. oblékl přední módní návrhář, kampaň cílí na mladé
Ligová fotbalová asociace (LFA) rozjela pod heslem „Chance Liga je fenomén“ svou dosud nejrozsáhlejší brandovou kampaň. Do ní se zapojily všechny kluby a hlavními hvězdami se stali ti nejvýraznější hráči soutěže. Vizuální styl podpořil módní návrhář Lukáš Macháček, který pro účely kampaně vytvořil limitovanou edici bomberů. Cíl? Posílení značky soutěže, ale i vlivu na mladší generaci.
„Ligový fotbal v Česku zažívá mimořádně silné období. I proto dnes můžeme bez ostychu konstatovat, že je na domácí sportovní scéně skutečným fenoménem. A právě na to chceme jako LFA navázat největší celorepublikovou brandovou kampaní v historii,“ podotýká obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný. Realizace kampaně proběhne ve více fázích, které budou provázet celou sezonu. První část startuje právě teď.
Na vizuálech, které brzy zaplaví sociální sítě i billboardy po celé republice, se objeví tváře vybraných hvězd Chance Ligy. Aby kampaň dostala LFA na vyšší úroveň, přizvala si ke spolupráci i předního českého návrháře Lukáše Macháčka. Ten navrhl limitovanou edici bomberů s heslem „fenomén“, které oblékli vybraní hráči během focení. Vzniklo jich pouhých 30 kusů, čistě pro účely kampaně.
„Fotbal už dávno není jen o hře samotné. Jeho vliv zasahuje do mnoha oblastí každodenního života – a móda je jednou z těch nejvýraznějších. Proto jsme se rozhodli spojit s někým, kdo je ve své tvorbě originální, autentický a dokáže oslovit mladou generaci.,“ doplnil Hajný na adresu autora, který si udělal jméno minimalistickými designy a dalšími spoluprácemi se sportovci či hudebníky.
Z každého klubu byly vybrány tři osobnosti, které budou stát v čele kampaně. Vizuální styl se soustředí na jejich individuální příběhy, klubovou identitu i rivalitu mezi týmy. „Jsme přesvědčeni, že i Chance Liga má osobnosti, s nimiž se fanoušci mohou ztotožnit a vzít si jejich dres do kina, do hospody nebo jen tak mezi kamarády a tím vyslat jasný vzkaz,“ doplnil Hajný.
„Když jsme před rokem jako Chance vstupovali do fotbalu, věděli jsme, že to nebude jen o hře. Fotbal je dnes kulturní jazyk, který mluví i tam, kde dřív zněla jen klubová hymna,“ přidává Martin Ptáčník, vedoucí sponzoringu značky Chance.
S Macháčkem navíc LFA připravuje i další projekt, který by měl být představen před začátkem sezony 2025/26. Detaily? Zatím neznámé.
Celý projekt vychází z dlouhodobé strategie, kterou LFA představila na jaře 2024. Ta si klade za cíl systematicky posilovat postavení profesionálního fotbalu ve společnosti. Součástí plánu je mimo jiné oslovit nové publikum – zejména mladé lidi, kteří dnes vnímají sport jinak než předchozí generace.