Dohoda, jakou Premier League nepamatuje. Chelsea bude nově od příští sezony sponzorovat značka Nike místo největšího konkurenta Adidasu. Londýnský klub dostane za 15 let neuvěřitelných 900 milionů liber (27 miliard korun). V Anglii spekulují, že tato megadohoda pomůže Chelsea k velkým posilám.
Chelsea a Adidas, tohle spojení platilo dlouhá léta. Fanoušci si ale musí zvykat, že tři pruhy už na dresech „Blues“ brzy neuvidí. Londýnský klub za to bude muset německé firmě na rozloučenou vyplatit 1,2 miliardy korun.
Přesto si Chelsea mne ruce. Od Adidasu totiž dostávala 900 milionů korun ročně, Nike roční gáži zvýší na dvojnásobek. Klubu Romana Abramoviče tak bude vyplácet každý rok 1,8 miliardy. A pozor, celých patnáct let!
Obří spolupráce bude mít určitě dopad i na samotný tým Chelsea. Trenér Antonio Conte byl totiž v létě frustrovaný, že do svého kádru nedokázal přivést několik vytoužených posil. A například obránce Johna Stonese získal konkurenční Manchester City.
Díky dohodě s Nikem by mohla Chelsea utrácet. Britské deníky tvrdí, že už na zimní přestupové období si Conte připraví několik desítek milionů. „Blues“ totiž po skvělém úvodu sezony zvadli a jsou sedmí. „Nesmíme opakovat průměrnou sezonu,“ ví přitom italský kouč.
Souboj s United mimo hřiště
Změna sponzorů u Chelsea budí velký zájem a emoce i z dalšího důvodu. Nike měl totiž Adidasu co oplácet. Německý konkurent americké firmě nedávno zasadil velkou ránu, když se dohodl s Manchesterem United.
„Rudí ďáblové“ dostávají ročně dokonce více než Chelsea, celkem 2,25 miliardy korun. Dohodu ale mají uzavřenou na deset let, v tomto zase triumfují „Blues“. V Premier League se prostě bojuje nejen na hřišti, ale i mimo něj.

