Změny znaků nejen v hokeji: Vary další v řadě. Kdo byl NEJradikálnější? | iSport.cz
5. května 2020 • 04:50

Změny znaků nejen v hokeji: Vary další v řadě. Kdo byl NEJradikálnější?

Autor: apr
Vstoupit do diskuse
4
  • Karlovy Vary v pondělí představily nové klubové logo. Jaké změny se v posledních let nejvíce řešily? Karlovy Vary v pondělí představily nové klubové logo. Jaké změny se v posledních let nejvíce řešily?FOTO: Koláž iSport.cz

    Když změna, tak pořádná... Hokejové Karlovy Vary vypustily do světa novou podobu svého klubového znaku. Stejně jako západočeský hokejový klub prošla v posledních letech podobnou modernizací řada známých klubů i ve fotbalovém či basketbalovém prostředí. Projděte si přehled nejvýraznějších změn.

  • Karlovy Vary (2020)

    Karlovy Vary v pondělí vytasily nečekanou změnu - zmodernizovaly své logo i klubové barvy. Ze zelenobílé vzešla černobílá, dlouholeté logo Energie pak nahradilo velké "E" na černém, respektive bílém pozadí. Hlavním iniciátorem přeměny, se kterou klub vstoupí už do příští sezony, byl majitel Karel Holoubek. Klub mění logo po dlouhých 18 letech.

    Karlovy Vary změnily své logo i klubové barvy, nově se budou prezentovat v černobílé

  • Pardubice (2015)

    Před sezonou 2015/2016 došlo v Pardubicích nejen k přejmenování hokejového klubu, ale i k úpravě loga. Zakomponován do něj byl nově název Dynamo, zatímco zmizelo jméno generálního partnera ČSOB Pojišťovny, které ve znaku bylo od roku 2011. „Změna názvu klubu spojená s novým logem je pro nás historickou událostí, jsme přesvědčeni, že jsme učinili správný krok, který naši fanoušci velmi přivítají,“ uvedl tehdy majoritní akcionář klubu Roman Šmidberský.

    PardubicePardubiceFoto Koláž iSport.cz

  • Sparta (2014)

    „Právě začínající sezona je symbolická. Je to 111 let od založení klubu, tak jsme naplánovali společně s akcionáři tuto zajímavou změnu,“ uvedl tehdejší předseda představenstva hokejové Sparty Petr Bříza k změně loga. Sparta se od té doby prezentuje kopií historicky prvního loga oddílu, který vznikl v prosinci 1903.

    Sparta PrahaSparta PrahaFoto Koláž iSport.cz

  • Zlín (2017)

    Do jubilejní 50. sezony vstoupili zlínští hokejisté s novým logem. Po patnácti letech se do něj vrátil beran. „Chtěli jsme přinést něco, jak bychom se vrátili k tradicím a kořenům,“ vysvětloval tehdejší generální manažer Zlína Martin Hosták. Od té doby je logo totožné, změnil se pouze generální partner klubu umístěný nad beranem.

    ZlínZlínFoto Koláž iSport.cz

  • Mladá Boleslav (fotbal 2007, hokej 2012)

    V Mladé Boleslavi došlo k velkým změnám image jak u hokejistů, tak fotbalistů. Z log obou celků zmizel český lev. Fotbalisté vsadili na modrobílé pruhy v oválném tvaru, hokejisté zase na jednoduchého, avšak tvrdšího a jasnějšího lva, než jaký byl součástí komplikovaného starého loga. „Nové logo považujeme za jakýsi symbol bojovnosti a snahy pohnout se z místa a vykročit směrem, jakým si všichni přejeme," uvedl v srpnu 2012 generální manažer Jan Tůma.

    FK Mladá BoleslavFK Mladá BoleslavFoto Koláž iSport.cz

    BK Mladá BoleslavBK Mladá BoleslavFoto Koláž iSport.cz

  • Jihlava (hokej 2017, fotbal 2018)

    Podobně jako v Mladé Boleslavi, také v Jihlavě měnili logo hokejisté i fotbalisté. Zde je však obměna mnohem čerstvější. V případě hokejistů k ní došlo ve spojení s návratem do nejvyšší soutěže před sezonou 2017/2018. K úpravě tradičního loga přibylo rovněž představení zbrusu nového znaku s písmenem „D“, ze kterého vykukuje ježek. O rok později změnili image i fotbalisté, a to výrazně. „Po vzoru mnoha zahraničních klubů jsme v logu chtěli pracovat s dominantním jednoduchým označením FCV a zvýšit důraz na modrou klubovou barvu, která je také barvou Kraje Vysočina. Důležitou inspiraci pro jeho grafické řešení pak přinesl pohled na historická loga Spartaku Jihlava, když ozubené kolo evokuje strojírenské zázemí „otců zakladatelů“, dominantní „V“ pak připomíná jihlavskou věž Brány Matky Boží, která v minulosti na znacích Spartaku figurovala,“ popsal nové logo ředitel klubu Jan Staněk.

    HC Dukla JihlavaHC Dukla JihlavaFoto Koláž iSport.cz

    FC Vysočina JihlavaFC Vysočina JihlavaFoto Koláž iSport.cz

  • Česká hokejová reprezentace (2018)

    Změna, která vzbudila velkou vlnu emocí. Namísto státního znaku, který zdobil české reprezentační dresy čtvrt století, se na trikotech národního týmu od roku 2018 objevuje lev s pukem v tlamě (u áčka se zlatou korunkou). Český hokej u příležitosti 110 let své existence kompletně změnil design, poprvé v historii vytvořil i svůj vlastní unikátní znak. „Uzrál čas přetvořit identitu hokejové federace do moderního hávu,” řekl prezident Tomáš Král.

    Česká hokejová reprezentaceČeská hokejová reprezentaceFoto Koláž iSport.cz

  • Florida Panthers (2016)

    Téměř čtvrt století byla ústředním motivem floridského loga šelma ve skoku s roztaženými drápy. V červnu 2016 ale tehdejší tým Jaromíra Jágra odhalil svou novou image. Tu znázorňuje poněkud „klidnější“ verze pantera v červeno-modro-zlatém provedení. „Myslím, že logo zosobňuje hrdou odvahu, tvar štítu na dresu zase pocit ochrany. Chtěli jsme něco, co začne novou tradici vítězství a bude zároveň demonstrovat odvahu a obětavou oddanost týmu po úspěchu," prohlásil majitel Floridy Panthers Vincent Viola.

    Florida PanthersFlorida PanthersFoto Koláž iSport.cz

  • Buffalo Sabres (2006 a 2010)

    Hned dvě výrazné změny klubového brandingu udělalo v posledních 15 letech Buffalo. Černou a červenou barvou ohraničenou bílou hlavu bizona nahradila v roce 2006 oranžovožlutá, ne tolik detailní veze téhož zvířete. Toto logo vydrželo Sabres do roku 2010, kdy se tým, v jehož dresu v minulosti nastupovali čeští hokejisté jako Dominik Hašek, Petr Svoboda či Jaroslav Špaček, vrátil k původnímu kruhovém logu s modrou výplní, ve kterém jsou dvě šavle překřížené šavle a bizon.

    Buffalo SabresBuffalo SabresFoto Koláž iSport.cz

  • Juventus (2017)

    Možná jedna z vůbec nejprogresivnějších a nejradikálnějších změn, co se týče zjednodušení klubového loga. „Stará dáma“ nahradila tradiční oválný znak s černo-bílými svislými pruhy, korunkou a býkem logem, které má znázorňovat písmeno „J“. Hned od jeho odhalení jako by se ale svět rozdělil na dvě poloviny. „Jsem do něj zamilovaný. Líbilo se mi od začátku a doufám, že stejný pocit budou mít i ostatní,“ přál si po odhalení legendární český záložník, vítěz Zlatého míče a viceprezident Juventusu Pavel Nedvěd. Ne všichni však byli nadšení stejně jako on. Části fanoušků se ale novinka nezalíbila a podrobili ji pořádné kritice. Někteří dokonce tvrdili, že takové logo není hodno klubu s historií, jakou má Juventus.

    JuventusJuventusFoto Koláž iSport.cz

  • Manchester City (2016)

    Po éře erbu se žlutou lodí, modro-bílými pruhy a orlicí v pozadí, nad níž vyčnívaly tři hvězdy a nápisem „Superbia In Proelio“ (hrdost v bitvě) ve spodní části loga, se „Citizens“ vrátili v roce 2016 k tradičnějšímu kruhovému znaku. Ten si vybrali v online hlasování samotní fanoušci. „Jsem potěšen tím, že klub konzultoval s fanoušky tak důležitou věc, jakou je klubový symbol. Pro nás je to to nejdůležitější. Je působivé, že se projevily naše poznámky a že klub chtěl znát naše názory. Zpětná vazba bude vidět v podobě nového znaku. Osobně jsem rád, že se vrací kulatý design, jak tomu bylo u našich předchozích dvou znaků,“ okomentoval změnu Kevin Parker, generální tajemník organizace členů Manchester City FC Supporters Club.

    Manchester CityManchester CityFoto Koláž iSport.cz

  • Cardiff City (2015)

    V roce 2012 změnil majitel Cardiffu City Vincent Tan poněkud kontroverzním způsobem klubové barvy. Z modré přešel na červenou a své role si prohodili také pták a velšský drak, který se nově stal dominantní součástí loga. O tři roky později se ale vedení klubu rozhodlo vrátit zpět k tradiční modré variantě, přičemž drak byl umístěn do spodní části emblému. Majitel Tan k změně svolil i na základě jednomyslného hlasování fanoušků, kteří byli jasně pro modrou variantu klubu a tedy návratu k historii.  

    Cardiff City FCCardiff City FCFoto Koláž iSport.cz

  • West Ham United (2016)

    Znak londýnského celku, v němž působí v současné době český reprezentant Tomáš Souček, prošel v minulosti řadou úprav. Tou poslední v létě 2016. Kromě změny tvaru loga, které momentálně připomíná erb, byl přesunut nápis West Ham United do horní části, ale také došlo k odstranění Boleynského hradu. V logu zůstávají pouze dvě překřížená kladiva a nově přibyl nápis London (Londýn).

    West Ham UnitedWest Ham UnitedFoto Koláž iSport.cz

  • Příbram (2008)

    Nový název s sebou přinesl nové klubové barvy i logo. Marila padla v zapomnění. Středočeši začali vystupovat pod názvem 1. FK Příbram. Žlutou a červenou nahradila zelená ve spojení s černou barvou. „Nedávno nám vypršela smlouva s Marilou a nová nabídka nebyla finančně tak zajímavá, aby klub nesl jméno této firmy. Sice budeme dále spolupracovat, ale už ne v takovém rozsahu. Nerozešli jsme se však ve zlém, naopak jsme vděčni třeba za pomoc s Pohárem UEFA,“ okomentoval změny tehdejší marketingový ředitel Petr Větrovský.

    PříbramPříbramFoto Koláž iSport.cz

  • Charlotte Bobcats/Hornets (2014)

    Klub byl v roce 2004 založen jako Charlotte Bobcats. V roce 2014 ale došlo k přejmenování na Charlotte Hornets. Frančíza v čele s legendárním Michaelem Jordanem tím chtěla navázat na původní Charlotte Hornets, kteří hráli NBA v Charlotte v letech 1988 - 2002, než se přestěhovali do New Orleans. S přechodem z „rysů“ na „sršně“ došlo i k úpravě brandingu mužstva včetně loga a klubových barev. „Pro mě je tento den téměř neskutečný, protože jsem byl držitelem permanentky na Hornets,“ těšila změna prezidenta a generálního ředitele Charlotte Freda Whitfielda.

    Z Charlotte Bobcats jsou Charlotte HornetsZ Charlotte Bobcats jsou Charlotte HornetsFoto Koláž iSport.cz

  • Denver Nuggets (2018)

    Odvážný krok spojený se změnou identity týmu učinili i v Denveru. Také zde kompletně obměnili klubové barvy a vytvořili nové logo. Vyplatilo se, aktualizovaný vzhled se okamžitě stal hitem! Franšíze to přineslo vůbec nejvyšší množství tržeb za posledních 21 let. Celkový prodej v hale vzrostl o 144 procent, prodej dresů o 137 procent a triček o neuvěřitelných 185 procent. „Nová identita značky Nuggets je navržena tak, aby odrážela dynamické a kreativní město, které nazýváme domovem, nový vzhled odráží tuto vzrušující éru basketbalu Nuggets," řekl tehdy viceprezident a ředitel marketingu Declan J. Bolger.

    Denver NuggetsDenver NuggetsFoto Koláž iSport.cz

Vstoupit do diskuse
4


Články odjinud


Články odjinud