Pešek potřebuje silného sponzora, Abraham zase vylepšit kondici

Na billboardech a reklamních inzerátech o Grand Prix České republiky se velkými písmeny píše: Český souboj v MotoGP. Na Masarykově okruhu se měl utkat Karel Abraham s Lukášem Peškem, poprvé v královské třídě mistrovství světa silničních motocyklů. Jenže ke „střetu“ českých závodníků pravděpodobně nedojde. A to z důvodů, které se staly již v minulosti.
Pešek v minulém roce podepsal smlouvu s italským týmem Ioda-Racing, zaručil se určitou částkou, kterou po částech splatí. Jenže pravděpodobně nesehnal českého sponzora, který by mu pomohl. V Česku prostě není žádný motocyklový trh, jak s oblibou Pešek neustále tvrdí. Už v minulých závodech mu italský tým nedodal inženýra přes elektroniku a bez něho si bývalý úspěšný závodník ve třídě 125ccm mohl v MotoGP jen těžko poradit.
Přitom podobná věc se stala v roce 2010. Tehdy byl Pešek krátce před podepsáním smlouvy s bohatým katarským týmem, mohl zůstat ve třídě Moto2. Smlouvy byly připravené, chyběl jen podpis a… Nakonec z kontraktu sešlo. Peškův hlavní sponzor se s arabskými šéfy nedohodl, český jezdec se na dvě sezony ze šampionátu vytratil.
I teď hrozí, že GP Indianapolis bude pro Peška posledním závodem v MS silničních motocyklů. V paddocku MotoGP musíte smluvní závazky plnit, pokud ne, jednoduše vám motorku seberou. Není vůbec jisté, že Pešek angažmá na příští rok sežene. Pokud nemá silného sponzora za sebou, je to až skoro nemožné…
A Abraham? Stačí se podívat na statistiku – za rok a půl musel vynechat sedm závodů kvůli zranění. I před svým domácím závodem léčí pochroumané rameno, v Indianapolis nemohl jet s motocyklem naplno, pohyby v sedle ho bolely.
Ne, nejedná se o špatného jezdce, své kvality Abraham prokázal ve svém prvním roce v MotoGP, kdy do posledního závodu bojoval s Calem Crutchlowem o titul nováčka roku, kdy útočil na páté, šesté příčky. Nyní jsou zranění častá, pády také. Měl by něco změnit a třeba zapracovat více na kondici, spolupracovat s odborníkem, který ho donutí v posilovně více makat. Fyzicky připravenější jezdec si více věří, pádům lépe předchází…