Poslední tři dny na rozhodnutí o své budoucnosti si dává biker Jaroslav Kulhavý, Král cyklistiky 2012. Do neděle chce mít jasno, svou volbu však oznámí zřejmě o něco později. Olympijský vítěz podle všeho vybírá nyní mezi setrváním v bikovém týmu Specialized Factory Racing a odchodem do jednoho ze silničních týmů, který používá tutéž značku – tedy Omega Pharma – Quick Step, který vlastní miliardář Zdeněk Bakala, Saxo Bank a Astana.
„Specialized má připravenou smlouvu, se kterou je Jarda spokojený. Ale ještě máme nějaké jednání směrem k silnici, které to posunuje. Začalo později, než jsme čekali,“ řekl cyklistův manažer Zdeněk Löffelmann.
„Je běžné, že v silničním světě se smlouvy řeší později, protože dříve se nesmí. Tak možná proto se ozvali později. Ale ozvali se víceméně sami.“
Ještě před pár dny se zdálo, že majitel všech velkých bikových trofejí zůstane na horských kolech. Jenže pořád řeší řadu detailů.
„Fakt k tomu nemůžu nic říct, ani kdybych chtěl. Rozhodnuté to nemám, řekl jsem do konce týdne a na tom trvám. Do konce týdne to budu mít rozhodnuté já, až budeme mít informace, co potřebujeme mít. Až obě strany budou chtít, zveřejní se to,“ uvedl olympijský vítěz, jenž potřetí v řadě ovládl anketu o nejlepšího českého cyklistu.
Silnice pro něj zůstává snem. Pokud by zůstal u bikového týmu, byla by pro něj doplňkem.
„Chci si vyzkoušet největší silniční závody, ať už to bude třeba příští rok nebo až po olympiádě v Riu nebo i v průběhu té doby. V plánu to mám a myslím si, že to je reálné. Ale jen spekuluju, protože nic konkrétního momentálně nemůžu vyslovit,“ uvedl Kulhavý.
„Říkám pořád svoje přání, ale já to neovlivním. Nemůžu hnát všechny ty lidi. Fakt to není jednoduché.“
Löffelmann s ním rozhodování prožívá ve dvou rolích – jako osobní manažer i jako zástupce firmy Specialized.
„Jarda už jednou říkal: Já vím, že stejně budu na bikách. Jindy zase říká, že by silnici rád zkusil. Opravdu záleží na mnoha okolnostech. Kdyby přišla dobrá nabídka, se kterou by byl nejen finančně spokojený, proč to na silnici nezkusit. Kdy jindy: Je nejvyšší čas.“
I silniční tým mu může umožnit kombinaci obou disciplín, jarní klasiky by mohly být předkrmem pro bikovou sezonu.
„Zkombinovat se to dá, ale velké týmy mají na klasiky hodně lidí, kteří se na ně třesou. Že by někomu zabrali místo, aby pak jezdil biky... Nevim. Ještě to není úplně jasné,“ dodal Löffelmann. „Ale do týdne už opravdu bude.“
Kulhavý se nyní zotavuje po operaci nosní přepážky, kvůli níž se mu hůře dýchalo i na olympiádě. „Ve čtvrtek mi vytáhli stehy a nějaké destičky, které to tam držely, což bylo nepříjemné. Ale od té doby mě po týdnu poprvé přestala bolet hlava.“
Zatím netrénuje, na nadcházející dny stejně plánuje pohyb bez kola. Do plné přípravy se pak pustí na silničním kole v prosinci na Kanárských ostrovech. Sezona horských kol oproti té letošní olympijské začíná výrazně později, Světové poháry odstartují až v květnu. I to Kulhavému dává širší možnosti zkusit zařadit třeba právě silniční klasiky.
„Prostor je tam hodně velký. Jaro je teď hodně otevřené. Ať už je ve hře jarní silnice nebo Cape Epic, největší etapový závod na horských kolech v Jižní Africe, který jsem ještě nejel. Teď fakt čekáme, jak se rozhodneme a podle toho se musí udělat příprava, celá sezona. Ještě ani nevím, co budou chtít týmy, ať už jeden, nebo druhý za soustředění. Pořád je tady milion otázek.“
Vítězové ankety Král cyklistiky za rok 2012
Král cyklistiky: Jaroslav Kulhavý.
Silnice: Roman Kreuziger.
Cyklokros: Zdeněk Štybar.
Sálová cyklistika: Filip Zahálka a Marek Topolář (kolová).
Dráha: Pavel Kelemen, Jarmila Machačová.
Horská kola: Jaroslav Kulhavý.
Trial: Vlastislav Kabeláč Čiháček.
BMX: Romana Labounková.
Handicapovaní: Jiří Ježek.
Nejsympatičtější cyklista: Jaroslav Kulhavý.
Nejsympatičtější cyklistka: Tereza Huříková.
Cena za přínos české cyklistice: Pavel Vršecký.