Stroj na podvod? Tak vypadá kolo s motorem, které odhalili na MS

Miniaturní motor se instaluje dovnitř rámu
Skrytý motor je vysoký 22 centrimetrů
Motorová pomoc se spouští pomocí tlačítka na řídítkách
Mladá belgická závodnice má vážný problém
Mezinárodní cyklistická unie (UCI) vyšetřuje belgickou závodnici Femke van den Driesschovou kvůli motorku v kole
5
Fotogalerie
jip
Cyklistika
Začít diskusi (0)

Šest let trvalo pátrání po existenci skrytých motorů v kolech profesionálních cyklistů, než se podezření proměnilo nálezem na cyklokrosovém mistrovství světa v realitu. Mezinárodní cyklistická unie (UCI) vyšetřuje belgickou závodnici Femke van den Driesschovou, u níž byl objevený během sobotního závodu. Jak může takový exemplář vypadat?

Ovládání

Motorová pomoc se spouští pomocí tlačítka na řídítkáchMotorová pomoc se spouští pomocí tlačítka na řídítkách • twitter.comMotor se aktivuje pomocí malého tlačítka, umístěného na řidítkách. První podezření padlo právě kvůli tomu na Fabiana Cancellaru, jehož pravá ruka sjížděla během závodů v roce 2010 po řidítkách dolů a zdálo se, že prsteníčkem míří vždy k jednomu konkrétnímu bodu. Často pak nezadržitelně zrychlil. Na jedno zmáčknutí se motor zapíná, na dvě vypíná.

Motor

Skrytý motor je vysoký 22 centrimetrůSkrytý motor je vysoký 22 centrimetrů • twitter.com

Běžně prodávaný model je vysoký 22 cm a montuje se do středu rámu, kam se usadí pomocí dvou útlých šroubků nad sebou. Spekuluje se, že ten, kdo s kolem manipuluje, pak dírky po šroubcích zakytuje a přelakuje nebo přelepí reklamní nálepkou, aby nebyly zvenčí vidět. Motor je uvnitř rámu propojen pomocí drátů s baterií.

Baterie

Mezinárodní cyklistická unie (UCI) vyšetřuje belgickou závodnici Femke van den Driesschovou kvůli motorku v koleMezinárodní cyklistická unie (UCI) vyšetřuje belgickou závodnici Femke van den Driesschovou kvůli motorku v kole • Profimedia.cz

Existují dva hlavní typy baterií – jedna vydrží 60 a druhá 90 minut. Motor se tedy nedá používat během celého závodu, na využití v klíčových pasážích na trati je to však stále dost. Nejčastější umístění baterie je buď pod sedlem nebo v oblasti bidonu na pití. Slabší model váží 900 gramů, silnější o 400 gramů víc. Motor váží 750 gramů, což dohromady dává hmotnost celého zařízení kolem dvou kilogramů.

Elektromagnetická kola

Mladá belgická závodnice má vážný problémMladá belgická závodnice má vážný problém • Profimedia.cz

Italský deník Gazzetta dello Sport publikoval nově odhalení, že dalším způsobem podvádění může být použití elektromagnetických kol. Ta mají být schopna přidat k výkonu jezdce 20-60 wattů a jedno stojí zhruba 5,5 milionu korun. Autor článku Claudio Ghisalberti tvrdí, že motor v trubkách je zastaralá metoda, používaná už jen hlupácky. Elektromagnetická kola motory podle jeho zjištění vytlačují.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů