MMA
Začít diskusi (0)

Jaký je klíč k srdci českého fanouška? „Domácí hvězda“ odpověděl bez váhání Martin Lewandowski, muž v čele polského gigantu KSW. O expanzi na tuzemskou scénu, ale i dvacetiletých promotérských zkušenostech promluví ve čtvrtek jako hlavní host na pražské konferenci Sport Alive. Expanzní misi by podle něj pomohlo korunování českého šampiona. „Z byznysového hlediska je to důležité. Nemůžu to ale nijak uměle zařídit. Je to výhradně v rukou bojovníků, aby se k pásu dostali,“ vypráví Lewandowski pro deník Sport a web iSport.cz.

Duel evropských titánů pokračuje. Zatímco domácí Oktagon se stále silněji prosazuje v Německu, polské KSW expanduje právě na českou půdu. Vedení zahraniční ligy ve snaze ani přes kostrbatý start neustává.

„Chtěli jsme se v Česku dobře uvést. Bohužel naši debutující akci nepříjemně ovlivnila řada zranění. Nezačali jsme, jak jsme si představovali,“ vzpomíná Martin Lewandowski, spolumajitel KSW, na loňský turnaj v Liberci. Kvůli zdravotním komplikacím tehdy odstoupil i Viktor Pešta. „Nicméně každou další akcí u vás rosteme a tvoříme si novou základnu fanoušků. Často nás navíc oslovují českoslovenští bojovníci s tím, že by rádi zápasili. Posouváme se, třebaže malými krůčky.“

Lewandowskému se s promotérem Maciejem Kawulskim podařilo z KSW vybudovat jednu z nejprestižnějších světových značek a zkušenosti hodlá při dobývání nové scény zúročit. „Každý trh je jiný, nemůžeme tedy jen tak kopírovat byznysový plán, se kterým jsme ovládli naši domácí scénu, a použít ji na vaši. Základy jsou ale společné,“ míní spolumajitel stáje.

„Klíčem k srdci českých fanoušků jsou bezpochyby čeští bojovníci, jejich vlastní hrdinové. Bez velkých jmen se zkrátka nemůžeme prosadit,“ uvědomuje si. Pro úvodní „sezonu“ na tuzemské scéně se dvojici promotérů podařily solidní úlovky, když podepsala nejvýraznější tvář nové generace Lea Brichtu a dva ex-šampiony Oktagonu Michala Martínka a Peštu.

Jednání s Kinclem a Muradovem nevyšla

Snaha o hvězdy, rezonující i za hranicí komunity MMA fanoušků, však byla marná. Do zdárného konce se nedovedla jednání s Patrikem Kinclem ani Machmudem Muradovem, a to na úkor hlavního konkurenta. KSW tak nezbývá, než od píky vybudovat nové ikony.

Zisk pásu polské ligy je světovými experty vnímán jako významný počin, který z jinak ne široce známých bojovníků může učinit hvězdy. „Z byznysového hlediska je (i pro expanzi) důležité, aby mělo KSW českého šampiona. To ale nemůžu nijak uměle zařídit. Je to výhradně v rukou bojovníků. Upřímně doufám, že jednou českého šampiona korunujeme,“ přiznává Lewandowski.

Snad největší výzvu při dobývání českého trhu vnímá právě v nabídce prospektů. „S větší populací Polska se pojí i početnější základna bijců, takže máme relativně široký výběr,“ nabízí promotér srovnání. Doma čelil podobné překážce. Vypořádal se s ní převzetím amatérské ligy MMA Polska, která se stala spolehlivou líhní talentů. Na to se však, dle svých slov, v Česku nechystá.

KSW sice pořádá turnaje pro český trh, avšak blízko u severních hranic, aby těžilo i z přízně polských fanoušků. Expanze proto netrpělivě čeká na milník – turnaj v pražské O2 areně, nebo v menším O2 universu. „Je to spíše otázka kdy, než jestli. Rozhodně se tam představíme,“ hlásí Lewandowski. „Než půjdeme do velkých hal v Praze, chceme si na trhu vytvořit silnou pozici.“

O postu evropské organizace číslo jedna se však nerozhoduje pouze na české půdě. Stejně jako Oktagon dominuje v poli západního souseda, KSW sklízí úspěchy ve Francii a pomýšlí na další destinaci. „Turnaj v Německu jsme plánovali už před pár lety. Chtěli jsme jej postavit na hvězdném šampionovi Robertu Soldičovi, který tam žije a trénuje. Roberto se po dlouhé spolupráci ale rozhodl vyzkoušet jinou organizaci a z plánu tehdy sešlo. Teď máme Německo opět v hledáčku,“ vypráví.

Oktagon se včera zapsal do historie, když prodejem lístků na sobotní turnaj překonal rekord KSW v největší návštěvnosti v Evropě. Lewandowski přesto trvá na výsostné pozici své stáje. „Jsme o krok napřed před ostatními evropskými ligami. My jsme odstartovali evropské MMA, konzistentně posouváme značku dál, naši bojovníci dosahují vysoké kvality, dvakrát jsme zlomili rekordy v návštěvnosti, rozšiřujeme působnost na nové trhy a prodáváme velkou spoustu placených přenosů,“ uzavírá.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů