Lepší zacílení. Peugeot 5008 se z MPV změnil na SUV a je atraktivnější | iSport.cz
1. června 2019 • 16:27

Lepší zacílení. Peugeot 5008 se z MPV změnil na SUV a je atraktivnější

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
TOP góly 6. kola: Stanciovo dělo nebo přímáky snů od Podaného a Kalvacha TOP góly 6. kola: Stanciovo dělo nebo přímáky snů od Podaného a Kalvacha
Teplice - Plzeň: Hora parádním volejem srovnává na 1:1! Teplice - Plzeň: Hora parádním volejem srovnává na 1:1!
VŠECHNA VIDEA ZDE

Přerod Peugeotu 5008 v SUV byl logickou odpovědí na klesající prodeje praktických, avšak ne tolik atraktivních velkoprostorových modelů.



Předchůdce současného Peugeotu 5008 byl velmi příjemným MPV za slušnou cenu, který představoval skvělou volbu pro mladé rodiny s většími prostorovými nároky. Těžiště prodejů je ovšem dnes v naprosto jiných kategoriích, proto Francouzi přišli s odvážnou proměnou z klasického velkoprostorového konceptu na mnohem atraktivnější SUV. Aktuální generace je sice vzdušná minimálně stejně jako starší verze, přidává však přitažlivější exteriér vycházející z menšího modelu 3008.

To v praxi znamená ostře řezané hlavní světlomety (ve vyšších výbavách plně diodové) a především světlou výšku 236 mm, kterou se nemohou pochlubit ani někteří mnohem drsnější konkurenti s pohonem všech kol. Ten peugeot bohužel nenabízí, zákazníci totiž jasně favorizují pohon pouze přední nápravy. Za čtyřkolku se totiž musí leckdy připlácet, navíc zvyšuje spotřebu i servisní náklady.

Přitom jen těžko hledá hlubší využití, do terénu totiž s naprostou většinou sportovně-užitkových aut jejich majitelé zavítají jen výjimečně. Mnohem důležitější tak je ergonomie interiéru, jejíž zavedené pořádky Peugeot naboural konceptem i-cockpit s částečným přechodem na dotykové ovládání palubních funkcí skrze osmipalcový středový displej.

Rozum by volil diesel, benzinová šestnáctistovka je ovšem dynamičtější i levnější. Osobně bychom sáhli právě po ní.Rozum by volil diesel, benzinová šestnáctistovka je ovšem dynamičtější i levnější. Osobně bychom sáhli právě po ní.Foto Ondřej Lilling

Místo obligátního dieselu bychom v případě 5008 vsadili na velmi příjemný benzin 1.6 PureTech o výkonu 133 kW. Nejen že umí být překvapivě úsporný a víc než dostatečně dynamický, v nejvyšší výbavě GT Line je k tomu všemu i o 70 000 Kč levnější. Díky lehčí konstrukci tolik nezatěžuje přední nápravu, do zatáček se proto vrhá s větší chutí, kterou nekazí ani štědré vnější rozměry.

Díky volantu s menším průměrem si totiž připadáte skoro jako v přerostlé motokáře, v níž ovšem v případě nutnosti převezete až sedm cestujících. Případně můžete místo třetí řady sedadel upřednostnit náklad, kterého 5008 uveze minimálně 702 litrů. To v kategorii SUV dokáže jen málokterý vůz.

Peugeot 5008 1.6 PureTech GT Line

Motor:  R4, 1598 cm3, benzin
Výkon: 133 kW
Točivý moment: 250 N.m
Maximální rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Pohotovostní hmotnost: 1430 kg
Základní cena: 763 000 Kč

Hlavní změny jsou vidět vzadu. Peugeot 5008 má totiž masivnější a hranatější koncovou část s obrovským zavazadelníkem.
Hlavní změny jsou vidět vzadu. Peugeot 5008 má totiž masivnější a hranatější koncovou část s obrovským zavazadelníkem.

 

MS v basketbale, Velká pardubická

MS v basketbale mužů 2019: Češi ve skupině i s USA (31. 8. - 15. 9. 2019, Čína)Program - kdy hrají Češi? Česko - USA ONLINE

Velká pardubická 2019: 129. ročník slavného dostihu (13. října 2019)
Kompletní informace Vítězové a historie ONLINE přenos

Články odjinud


Články odjinud