Přerod Peugeotu 5008 v SUV byl logickou odpovědí na klesající prodeje praktických, avšak ne tolik atraktivních velkoprostorových modelů.
Předchůdce současného Peugeotu 5008 byl velmi příjemným MPV za slušnou cenu, který představoval skvělou volbu pro mladé rodiny s většími prostorovými nároky. Těžiště prodejů je ovšem dnes v naprosto jiných kategoriích, proto Francouzi přišli s odvážnou proměnou z klasického velkoprostorového konceptu na mnohem atraktivnější SUV. Aktuální generace je sice vzdušná minimálně stejně jako starší verze, přidává však přitažlivější exteriér vycházející z menšího modelu 3008.
To v praxi znamená ostře řezané hlavní světlomety (ve vyšších výbavách plně diodové) a především světlou výšku 236 mm, kterou se nemohou pochlubit ani někteří mnohem drsnější konkurenti s pohonem všech kol. Ten peugeot bohužel nenabízí, zákazníci totiž jasně favorizují pohon pouze přední nápravy. Za čtyřkolku se totiž musí leckdy připlácet, navíc zvyšuje spotřebu i servisní náklady.
Přitom jen těžko hledá hlubší využití, do terénu totiž s naprostou většinou sportovně-užitkových aut jejich majitelé zavítají jen výjimečně. Mnohem důležitější tak je ergonomie interiéru, jejíž zavedené pořádky Peugeot naboural konceptem i-cockpit s částečným přechodem na dotykové ovládání palubních funkcí skrze osmipalcový středový displej.
Místo obligátního dieselu bychom v případě 5008 vsadili na velmi příjemný benzin 1.6 PureTech o výkonu 133 kW. Nejen že umí být překvapivě úsporný a víc než dostatečně dynamický, v nejvyšší výbavě GT Line je k tomu všemu i o 70 000 Kč levnější. Díky lehčí konstrukci tolik nezatěžuje přední nápravu, do zatáček se proto vrhá s větší chutí, kterou nekazí ani štědré vnější rozměry.
Díky volantu s menším průměrem si totiž připadáte skoro jako v přerostlé motokáře, v níž ovšem v případě nutnosti převezete až sedm cestujících. Případně můžete místo třetí řady sedadel upřednostnit náklad, kterého 5008 uveze minimálně 702 litrů. To v kategorii SUV dokáže jen málokterý vůz.
Peugeot 5008 1.6 PureTech GT Line |
Motor: R4, 1598 cm3, benzin |