Nedělní závod formule 1 na populárním maďarském okruhu Hungaroring fanoušky trochu uspával. Živo začalo být až v úplném závěru, když do té doby druhý Valtteri Bottas musel na značně opotřebených pneumatikách odolávat atakům rudých pronásledovatelů Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena. Do té doby suverénní Fin povolil a Vettela ještě po kolizi málem vyřadil. „Neměl moc na výběr, neviním ho," vzkázal německý závodník.
Tak tady z toho mohla být znovu pěkná přestřelka. Souboje Mercedesů s Ferrari jsou tradičním kořením závodů formule 1 v posledních sezonách a nejinak tomu bylo i včera. Lewis Hamilton sice všem pláchl a suverénně si dojel pro výhru, jeho spolehlivý kolega, jenž by si druhé místo zasloužil, nakonec pět kol před koncem o stříbrnou pozici přišel a ještě naboural Vettela a Daniela Ricciarda. S poničeným monopostem přesto dojel pátý.
„Musím říct, že ten závěr byla pěkná fuška. Bylo by to těžké i kdybych za sebou nemusel držet ty dvě Ferrari," vykládal po závodě osmadvacetiletý Bottas.
O čem to mluvil? O obutí svého závodního speciálu, které mělo k perfektnímu stavu skutečně pořádně daleko. „Strategie byla odjet závod na jednu zastávku v boxech, jenže kvůli tomu, abychom zvládli pohlídat Räikkönena, jsme museli do boxů o něco dříve," vysvětloval pro oficiální stránky F1 na Twitteru závodník, jenž dodal, že v posledních dvaceti kolech už se svými zadními pneumatkami skutečně bojoval.
Another look at *that* dramatic collision 💥
— Formula 1 (@F1) 30. července 2018
Rivalries will be resumed at Spa in four weeks' time 🇧🇪#SummerBreak#F1pic.twitter.com/rytZKWw05p
Když se pak v 65. kole Vettel konečně dostal k útoku, málem došlo k závodní katastrofě. Němec se rozhodl na druhé místo před Bottase dostat vnější stopou a podařilo se, přesto došlo ke kontaktu a divákům u televizních obrazovek muselo zatrnout. Vzduchem hned začaly létat útržky z monopostu. Fans Ferrari ale byli během chvilky v klidu, ukázalo se, že trpěl jen Fin, navíc se před Bottase dostal i Räikkönen.
„Myslím, že už neměl žádnou přilnavost," bránil Bottase sám Vettel, kterému nicméně na chvíli slušně zatrnulo. „Viděl jsem ho za sebou v zrcátku a ucítil kontakt. Měl jsem kliku, že jsem dokázal udržet auto a že pneumatika všechno přežila," vysvětlil pro formula1.com Vettel.
Následně pak Bottas nezvládl ideálně ani předjížděcí manévr Daniela Ricciarda, kterého v zatáčce za cílovou rovinkou trefil a poslal mimo trať. Australan se rychle stihl oklepat a Bottase brzy znovu dojel a předjel. Fin za tenhle střet inkasoval dodatečnou desetivteřinovou penalizaci, ta už ale nic nezměnila na jeho pátém místě.
"I hope he doesn't understeer..." 👀#HungarianGP 🇭🇺 #F1pic.twitter.com/cFZgvAuUpZ
— Formula 1 (@F1) 29. července 2018
Šéf stáje Mercedes po závodě rychle přispěchal s pochvalou, Bottasovi přál druhé místo a nazval ho skvělým wingmanem, tedy něčím jako náhradníkem, nebo borcem, který jedničce kryje záda. Nicméně to se Wolffovi hodně rychle vrátilo. „Být wingmanem bolí. Musíme si o závodě a vůbec o první polovině sezony ještě promluvit," řekl Bottas.
Na divokou reakci jinak chladného Fina, který ani ne před dvěma týdny prodloužil s Mercedesem o další rok s opcí, Wolff obratem zareagoval a hasil slova, která si Bottas v návalu emocí nejspíš trochu překroutil.
„Nemyslel jsem to označení z pohledu celého šampionátu, my totiž nemáme danou jedničku a dvojku. Myslel jsem to jenom tak, jak kvalitně dnes závodil," hasil zbytečně zapálený oheň na střeše Wolff.