Reportáž z Austinu: šílené zatáčky a luxusní amfiteátr

Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
Ve velkém komplexu v Austinu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna.
6
Fotogalerie
Moto GP
Začít diskusi (0)

PŘÍMO Z USA | Žádné velké kaňony či pouště. Jen zelená pole a pustiny. Na jedné z nich u letiště v texaském Austinu stojí nový okruh. Moderní, kvalitní a hodně zajímavý. Možná až moc. „Ty zatáčky jsou šílené,“ tvrdil před závodem MotoGP známý italský jezdec Valentino Rossi.

Billboardy odkazující na závod MotoGP ve městě skoro nenajdete. Stejně tak směrovky s nápisem Circuit of Americas. Je snadné se ztratit, když se ale před zcela nový okruh přijede, žasnete. Trať v Austinu stála přibližně 8 miliard korun. Jedná se o první americký okruh, jenž byl vybudován speciálně pro F1.

Jenže jakou má MotoGP pozornost v Texasu, kde zájem o sport strhává americký fotbal či rodeo? Moc velkou ne. Většina fanoušků motocyklové hvězdy ani nezná.

„Jooo, bude to velká show,“ ukazuje se zvednutým palcem místní chlap s typickým kloboukem. „Ne, ne. Žádného závodníka neznám. Vůbec. Jdu se jen kouknout,“ dodává.

Jak charakteristické. Lidi sem přicházejí hlavně ze zvědavosti, nebo se chtějí dostat na okruh.

„Je to tady super… Stánky s jídlem, prodejny. Mám ráda motorky,“ popisuje postarší Američanka. Skoro nikdo tu nenosí týmové tričko nebo kšiltovku s číslem 46. „Ale Valentina Rossiho znám. Stejně jako Bena Spiese,“ kýve hlavou mladší kluk.

Už v listopadu se zde uskutečnil závod formule 1. Dorazilo kolem sta tisíc diváků. „Všechny překvapilo, jak moc je F1 skvělá. Byla to pro nás velká událost,“ vyprávěl taxikář z Austinu.

Okruh uvnitř je supermoderní. Ve velkém komplexu se nachází prý nejmodernější amfiteátr pod širým nebem na světě. Nabízí 6700 míst k sezení, koncerty se tu pořádají běžně. A nad ním se tyčí 75 metrů vysoká rozhledna. U prodejen s motorkami a oblečením je ještě menší jezírko.

Velkolepé, stylové, útulné. A závodníci mají ještě jedno přízvisko – šílené. Naráží tím na charakter tratě, jednotlivé úseky. Tak třeba hned první zatáčka, která se jede do kopce. „V životě jsem na závodech něco takového ještě nevyjížděl,“ tvrdil Lukáš Pešek, nováček MotoGP.

„Když jsem kopec ve čtvrtek vycházel, musel jsem si v polovině odpočinout,“ dodal Karel Abraham, další český jezdec z královské kubatury. To ještě nevěděl, že po pádu v kvalifikaci bude řešit úplně jiné starosti, protože si zlomil klíční kost a musel do nemocnice na operaci.

Po startu čeká na všechny vyvýšená pasáž a hned poté levá ostrá zatáčka. „Já myslím, že hlavně první tři jezdci budou mít s úvodní zatáčkou problém,“ tvrdil Danilo Petrucci, Peškův týmový kolega z IodaRacing. „Celý den mi trvalo, než jsem se tam správně trefil. Není to lehké,“ dodal Pešek.

Nutností je si najít správnou stopu. Austinský okruh je hodně široký, navrhoval ho mistr světa Kevin Schwantz s Hermannem Tilkem, dvorním architektem tratí pro F1. Velkou specialitou jsou zatáčky.

„Jsou hodně divné. Před zatáčkou se trať ještě rozšíří, což je problém. A hlavní bodem je střecha. Není to plynulé, což je těžší,“ vysvětloval Pešek.

Už za pár hodin si to závodníci rozdají na okruhu o mistrovské body a bude to parádní podívaná. Máte se na co těšit.

Začít diskuzi