28. ledna 2016 • 18:34

Legendární Škoda 100 L pojede slavnou Rallye Monte Carlo. Budeme u toho!

Autor:
TOP VIDEA
Mladá Boleslav - Olomouc: Bum! Rozhodčí se po buly skácel na led Mladá Boleslav - Olomouc: Bum! Rozhodčí se po buly skácel na led
Kometa Brno - Hradec Králové: Šťastný gól domácích! Střelu Nečase si do brány poslal Štajnoch Kometa Brno - Hradec Králové: Šťastný gól domácích! Střelu Nečase si do brány poslal Štajnoch
VŠECHNA VIDEA ZDE

Posádka ve složení Ivan Pistulka – František Vahala vystartuje do Rallye Monte Carlo Historique z německého Bad Homburgu. Jejich Škoda 110 L Rallye se soutěže zúčastní již potřetí.



Tým Czechs4Monte pojede se Škodou 110 L Rallye, která se Rallye Monte Carlo účastnila v letech 1971 a 1972. Cíl soutěže ale zelený sedan nikdy neviděl, což chce nová posádka změnit. „Nenastupujeme do soutěže s ambicemi na vítězství. Budeme rádi, když dojedeme v první třístovce, nejdůležitější je ale dostat naší Škodovku až k cílové rampě,“ řekl pro Auto.cz pilot Ivan Pistulka v den slavnostního odjezdu z pražských Dejvic.

Sledujte cestu ŠKODY 110 L na RALLYE MONTE CARLO >>

Soutěž se startuje hvězdicově z několika míst Evropy. Už během přejezdu do Monaka si ale posádky musejí dávat pozor, aby nepřekročily jasně stanovené rychlostní průměry komplikované pohybem v běžném provozu. A jak popisuje Ivan Pistulka, zdaleka to nebude to nejhorší: „Velké obavy mám z ledu na silnici, protože trasy etap vedou i skalními průsmyky s hlubokými srázy. Naše Škodovka je však díky koncepci pohonu snadno ovladatelná, připraveni jsme tedy výborně.“

Kompletní fotogalerii Škody 110 L Rallye najdete zde >>

Stavba závodní Škody 110L Rallye byla během na dlouhou trať. „Holé auto jsem koupil někdy před lety a velmi záhy poté se mi začaly v práci hromadit krabičky s jednotlivými díly. Později se mechanik Honza Hnátko nabídnul, že auto vyvaří, a když se tak stalo, přidali se i Roman Blažek s Rendou Černým a společně na autě pracovali asi dva roky. Nikdy jsem kolem sebe neměl tak dobrý a obětavý tým,“ zhodnotil fázi příprav Ivan Pistulka.

Během fáze testování najel mechanik Jan Hnátko asi 3000 kilometrů, původně nový a syrový motor o objemu 1100 kubických centimetrů je tedy řádně zajetý a zbytek vozu je po technické stránce dokonale v pořádku. Prioritou nicméně nebylo šroubovat výkon nahoru, ale to, aby vůz celou soutěž vydržel.

„Během rallye ujedeme zhruba 3000 kilometrů, a protože jsme si dali za cíl projet cílovou rampou, zaměřili jsme se hlavně na spolehlivost. Jakákoliv řidičská nebo navigátorská chyba, která by zhatila naše plány, by nicméně zamrzela nejen nás jako posádku, ale i zbytek týmu. Především kluky, kteří auto stavěli,“ doplnil navigátor František Vahala.

Česká posádka týmu Czechs4Monte odstartuje do soutěže v pátek 29. Ledna a každý den po skončení etapy přinese prostřednictvím Auto.cz bezprostřední reportáže o dění na trati. Rozhodně se máte nač těšit!

Sledujte cestu ŠKODY 110 L na RALLYE MONTE CARLO >>

Škody 110 L vyrazila na rallye Monte Carlo

Témata:  sportmotorismusauto.cz