Krejčí a červená? Nelze prokázat úmysl zranit soupeře, říká komise

Byl to moment, který v sobotním derby vzbudil největší emoce. Ladislav Krejčí v hlavičkovém souboji stáhl Mojmíra Chytila k zemi a zalehl mu ruku, která se soupeři ošklivě zkroutila. Někteří fanoušci pak sparťanského kapitána vinili z toho, že chtěl soupeře zranit. Takový úmysl ale podle komise rozhodčích nelze prokázat. A i proto se vedení sudích přiklonilo k tomu, že faul ano, ale na červenou to ze strany Krejčího nebylo.
„Ve 30. minutě utkání měl rozhodčí nařídit přímý volný kop pro hostující družstvo za držení soupeře. Z dostupných záběrů není prokazatelné, že se jednalo o úmysl zranit hráče hostujícího družstva č. 13 (Chytila), proto rozhodčí správně neudělil červenou kartu za hrubé nesportovní chování hráči domácího družstva č. 37 (Krejčího) a VAR správně neintervenoval,“ podotkla KR ke Krejčího zákroku na slávistického hráče.
Komise se na základě podnětu novinářů vyjádřila i k další situaci z derby nebo záchranářského duelu v Karviné. V duelu Sparty se Slavií se řešil další sporný souboj ve vápně, kdy Ivan Schranz ramenem či šíjí trefil Lukáše Sadílka.
„V 78. minutě utkání došlo v přerušené hře ke srážce mezi hráčem hostujícího družstva č. 26 (Schranze) a hráčem domácího družstva č. 18 (Sadílka). Z dostupných záběrů nelze prokázat přestupek hráče hostujícího družstva,” okomentovala střet Komise.
V Karviné se řešil především trochu bizarní (ne)úder Vukadina Vukadinoviče směrem k Andriji Ražnatovičovi. A tento moment podle vedení sudích arbitr Ladislav Szikszay vyřešil správně.
„Ve 38. minutě utkání rozhodčí správně udělil žlutou kartu hráči hostujícího družstva č. 77 (Vukadinovičovi) za pokus o udeření soupeře loktem v přerušené hře. Soupeře loktem nezasáhl. Pokud by se tak stalo, došlo by k vyloučení hostujícího hráče za hrubé nesportovní chování,“ posoudila situaci komise.
A nakonec situace z Olomouce, kdy mnozí přítomní nerozuměli, proč byl vlastní gól Petra Kodeše na potenciálních 2:3 z pohledu domácích odvolán. Brance ale předcházelo postavení mimo hru ze strany Yunusy Muritaly.
„V 80. minutě utkání rozhodčí na základě intervence VAR správně neuznal branku domácího družstva pro ofsajd. Hráč domácího družstva č. 11 (Muritala) v ofsajdové pozici svedl se soupeřem souboj o míč a tím ho ovlivnil,“ uvedla KR v komuniké.