Komise: Chorý faulovaný nebyl. U Uchenny nelze prokázat, že fauloval v šestnáctce

Někteří fanoušci Slavie viděli nedělní zkrat Tomáše Chorého takto: Ano, zasloužil si vyloučení za napadení Milana Heči, před svým úderem do jeho rozkroku však byl gólmanem faulován. Neměla se tedy kopat penalta. Komise rozhodčích takový výklad odmítá. „Nejednalo se o přestupek brankáře,“ říká.
Komise popisuje situaci z páté minuty nastavení utkání Slovácko–Slavia (0:1) jednoznačně. „Rozhodčí správně nařídil pokutový kop pro domácí družstvo a udělil červenou kartu Tomáši Chorému za udeření soupeře do rozkroku v nepřerušené hře mimo souboj o míč. Po zahrání rohového kopu došlo ke srážce Chorého s jeho spoluhráčem Ivanem Schranzem. Chorý vzápětí spadl na zem pod nohy domácího brankáře. Ten v souboji o míč vyskočil a při dopadu na zem pravděpodobně zasáhl nohou Chorého. Nejednalo se o přestupek brankáře, šlo o nezaviněný kontakt se soupeřem.“
Proto rozhodčí Jan Všetečka v souladu s pravidly nařídil pokutový kop. Vlastimil Daníček ho však ve sté minutě neproměnil, a tak Chorého zkrat neměl na výsledek zápasu vliv.
Komise rozhodčích se vyjádřila také ke dvěma situacím ze zápasu Pardubice–Sparta (1:3). Klíčový mohl být faul Emmanuela Uchenny v 53. minutě, kdy Sparta vedla pouze 1:0. Stoper Sparty na hranici šestnáctky ve skluzu podrazil Samuela Šimka. A teď – bylo to venku, nebo uvnitř pokutového území? Sudí Dalibor Černý ukázal na bod mimo šestnáctku, neodpískal tedy penaltu. Komise se za něj postavila. „Rozhodčí správně nařídil přímý volný kop pro domácí družstvo a udělil žlutou kartu Uchennovi za podražení soupeře. Z žádného dostupného záběru nelze prokázat, že k přestupku došlo uvnitř pokutového území. VAR správně neintervenoval.“
Je velmi pravděpodobné, že kdyby Černý ukázal na penaltu, VAR by rovněž nezasáhl. Právě proto, že neexistuje jasný důkaz.
Ve třetí minutě nastavení stejného utkání Černý podle komise chyboval, když neudělil žlutou Michalu Surzynovi za „bezohledné šlápnutí na kotník soupeře“. Postiženým byl Martin Suchomel. Šlo o zákrok na pomezí žluté a červené, což potvrzuje i tato věta od komise. „Pokud by rozhodčí udělil červenou kartu, VAR by v tomto případě neintervenoval.“

# | Tým | Z | Skóre | B |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 3 | 7:4 | 7 |
2 | ![]() | 3 | 5:2 | 7 |
2 | ![]() | 3 | 5:2 | 7 |
4 | ![]() | 3 | 3:1 | 7 |
5 | ![]() | 3 | 4:2 | 6 |
6 | ![]() | 3 | 4:2 | 5 |
7 | ![]() | 2 | 6:2 | 4 |
8 | ![]() | 3 | 6:6 | 4 |
9 | ![]() | 2 | 4:3 | 3 |
10 | ![]() | 3 | 1:5 | 3 |
11 | ![]() | 3 | 1:3 | 2 |
12 | ![]() | 2 | 5:6 | 1 |
13 | ![]() | 2 | 1:2 | 1 |
14 | ![]() | 3 | 1:3 | 1 |
15 | ![]() | 3 | 3:6 | 1 |
16 | ![]() | 3 | 3:10 | 0 |
- Skupina o titul
- Play-off o umístění
- Skupina o záchranu