Najezdíme nejméně, pochlubily se hokejové Pardubice. Před zářijovým startem nové extraligové sezony spočítaly také ostatním klubům, kolik kilometrů stráví v autobuse během cest k zápasům v základní části. Nejhůře jsou na tom třinečtí hokejisté, které čeká na cestách za soupeři víc jak 14 tisíc kilometrů.
Jak uvedl web Dynama Pardubice, nejdelší štreka čeká ke vzájemným zápasům hráče Třince a Plzně. Přesně 485 kilometrů mezi jejich stadiony, nějakých pět hodin čisté cesty.
Každá ušetřená hodina může znamenat rozdíl. Hráči mají více času na regeneraci či spánek. Nemusí lámat unavená těla v autobusech, zdržet se v zácpách.
Úplně nejlépe jsou na tom z pohledu cestování právě Pardubice. Dynamo za 52 kol najezdí 8 036 kilometrů, rovněž se společně s rivalem z Hradce Králové pyšní vůbec nejkratší vzdáleností mezi dvěma extraligovými městy (22 km).
Téměř všem extarligovým účastníkům z tohoto pohledu prospěl postup Jihlavy, především týmům z Moravy a Slezska, kteří se tak nemusí vydávat na dlouhé výpravy až do Karlových Varů, dlouhodobě nejzápadnějšímu týmu v extralize.
Nejvíce na tom vydělali třinečtí Oceláři, kteří se i tak nacestují ze všech týmů největší porci kilometrů. Třinecké problémy s cestováním by znamenaly velký minus pro případný příchod Jaromíra Jágra, o kterém se hovoří.
Legendární útočník by zcela jistě měl individuální režim, s týmem by autobusem příliš necestoval. Ale kladenský stadion leží od Werk Areny celých 410 kilometrů.
Na podrobný přehled cestovních vzdáleností pro všechny kluby se podívejte v tabluce.
Klub | Naježděné km za základní část |
HC Dynamo Pardubice | 8 036 |
Mountfield HK | 8 144 |
BK Mladá Boleslav | 8 912 |
HC Dukla Jihlava | 8 928 |
HC Sparta Praha | 9 032 |
HC Kometa Brno | 9 460 |
Bílí Tygři Liberec | 9 712 |
HC Olomouc | 9 892 |
Aukro Berani Zlín | 11 652 |
HC Verva Litvínov | 11 740 |
Piráti Chomutov | 11 920 |
HC Škoda Plzeň | 12 456 |
HC Vítkovice Ridera | 13 276 |
HC Oceláři Třinec | 14 380 |
Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší