Král bude kralovat. Kulhavý zůstane i příští sezonu hlavně na horských kolech

Český biker Jaroslav Kulhavý během návratu do Ústí nad Orlicí, kde ho vítali nadšení fanoušci
Jaroslav Kulhavý se v Ústí nad Orlicí po návratu z olympiády zdravil s fanoušky
Jaroslav Kulhavý během slavnostního přivítání v Ústí nad Orlicí
Olympijský vítěz v závodě horských kol Jaroslav Kulhavý se podepisuje jedné z fanynek
Jaroslav Kulhavý během slavnostního přivítání v Ústí nad Orlicí
Fanynky Jaroslava Kulhavého v Ústí nad Orlicí přichystali olympijskému vítězi pompézní přivítání
V Ústí nad Orlicí bikera Jaroslava Kulhavého vítalo zaplněné náměstí
40
Fotogalerie
Barbora Žehanová
Cyklistika
Začít diskusi (0)

Biker Jaroslav Kulhavý se bude v příští sezoně držet hesla, že král má zůstat králem. I když olympijský vítěz v cross country sní o tom, že jednou okusí svět silniční cyklistiky v podobě Tour de France či jiného velkého etapového závodu, pro příští sezonu bude závodit na horských kolech. „Lidé mě stoprocentně uvidí na biku, maximálně bude možná kombinace,“ řekl 27letý cyklista.

Bezprostředně po nedělním olympijském triumfu rozváděl myšlenky o tom schovat se na dva roky na silnici, která je považována za královskou cyklistickou disciplínu, a pak se vrátit na horská kola obhajovat olympijské zlato. Jenže realita je trochu složitější. „Určitě to nebude tak, že bych přešel na silnici a příští rok bych se neobjevil na horském kole. Všechno je v jednání, zatím jsme se tím moc nezabývali, variant je strašně moc. Musíme to rozmyslet,“ dodal mistr světa.

Do konce roku má smlouvu s týmem Spacialized Factory Racing s možností opce. Na kolech této značky by chtěl každopádně zůstat, což omezuje i jeho možnosti na silnici. Tam kola Specialized používají v nejvyšší lize World Tour jen tři týmy, a to Saxo Bank – Tinkoff, Astana a Omega Pharma – QuickStep.

„Viděl bych svou cestu do týmu prostřednictvím značky, nikoli přes trh. Ale hlavně mám do konce roku platnou smlouvu, budeme to vážně řešit s manažerem Zdeňkem Löffelmannem až na podzim. Příští rok budou horská kola prioritou. Třeba budu jezdit jen horská kola, zůstanu tam a budu se pokoušet zapsat se do historie něčím jiným.“

Na bikách pro něj jedinou motivací v podobě prvního vítězství zůstává okrajové mistrovství světa v maratonu, jinak už dosáhl na všechny tituly – je mistrem Evropy, světa, vítězem Světového poháru i olympiády. I proto je pro něj silnice motivací. Ačkoli na ní tráví v tréninku osmdesát procent času, moc dobře si uvědomuje také úskalí.

„Pořád máme strašně málo informací o tom, co by mi šlo. Výkonnost je, ale tu má spousta lidí. Jde o to naučit se styl závodění, pohyb v balíku, časovku. Je to spousta práce,“ říká Kulhavý, který v předolympijské přípravě absolvoval závod na Vysočině a při posedu na silničním kole v prvních dnech trpěl. Nicméně to je odstranitelná záležitost. „Je tam spousta otazníků, navíc se kříží sezony.“

Kulhavý má však i podle někdejšího profesionála Lubora Tesaře výhodu v závodnickém cítění a taktice, které ukázal i v olympijském závodě na horských kolech. „Člověk, který nemá mozek na závodění, nemůže vyhrávat. I ve vypětí, když už nemůže, mu hlava musí jet. Musí přemýšlet o tom, jak to udělat, aby vyhrál. Dokážu situace vyhodnocovat, ale na silnici potřebuju zkušenosti,“ říká Kulhavý. „Každopádně po letošní sezoně by byla škoda horská kola opustit.“

VELKÝ ROZHOVOR S JAROSLAVEM KULHAVÝM ČTĚTE V SOBOTNÍM VYDÁNÍ DENÍKU SPORT V PŘÍLOZE OVERTIME.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů