Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva z týmu KM Racing si ve své temné liazce vezou stříbro z Baja Poland FIA CCR World Cup 2016. „Polský závod byl neuvěřitelně rychlý, vyrovnaný a napínavý až do poslední chvíle. Společně se španělskou rallye asi nejlepší trénink pro nadcházející Dakar,“ popisuje své bezprostřední dojmy Martin Macík. I Lukáš Kvapil do svého prvního závodu po zranění nastoupil v dobré formě. V kategorii motocyklů také získal, i přes sobotní 10 minutovou penalizaci za zkrácení trati, druhé místo. „Ověřil jsem si, že se dokážu vrátit na závodní trať, otestoval jsem nového mechanika a samozřejmě i sám sebe,“ sebevědomě prohlašuje budoucí dakarský závodník Kvapil.



KM Racing hodnotí polskou rallye jako perfektní přípravu. Ač vyčerpaní, zase zkušenější o cenné okamžiky z vyprošťování kamionu nebo operativní opravy navigace na motocyklu Lukáše Kvapila.

Rozhodující okamžiky celé rallye proběhly v neděli, kdy musely kamiony zdolat během druhého úseku podmáčené pole. To se pro většinu z nich stalo osudným. Kamiony postupně zapadaly a posádkám nezbylo nic jiného než čekat na vyproštění. „Musím přiznat, že zapadlý závodní kamión až po nápravy se jen tak nevidí. Zkoušeli jsme použít snad všechny vyprošťovací triky, včetně speciálních nájezdů. Nakonec nám pomohl až vyprošťovací tank, který povolali organizátoři,“ líčí nedělní zážitky mechanik Michal Mrkva, podle kterého závod nepřestal ani v bažině.

V pátek tým KM Racing v Polsku hladce absolvovat technické a administrativní přejímky. Po nich se Franta, nový závodní kamion Martina Macíka, rozehřál cvičnou jízdou, a pak už následoval večerní prolog. V něm si posádka týmu KM Racing vedla dobře a vyhrála. Zajistila si tak výhodné první startovní místo pro sobotní dopolední etapu. I ta se posádce černého kamionu vydařila a do cíle dojela na druhém místě.

Foto 

Třetí etapa byla dokonce tak vyrovnaná, že dva kamiony projely trať ve stejném čase a oba skončily na první pozici. Liazka Martina Macíka byla jedním z nich. Celkově si posádka po třetí etapě držela druhé místo se ztrátou 19 sekund na prvního. V neděli ale nerozhodovalo řidičské umění nebo připravenost posádky, ale spíše nestabilní terén, kterým projel pouze první závodní kamion, a ostatní už byli bez šance.

Lukáš Kvapil v prologu dojel mezi motocykly jako třetí. A třetí pozici si dokázal udržet i po sobotním závodním dni. Neděle byla ve znamení stahování tříminutové ztráty. „Jel jsem opravdu nadoraz a i přes nepatrné zaváhání na trati, které bylo nakonec klasifikováno jako nepovolené zkrácení s desetiminutovou penalizací, jsem dojel celkově na druhém místě,“ raduje se Lukáš Kvapil.     

Pokud se budete chtít s Martinem Macíkem a Lukášem Kvapilem potkat, máte v nejbližší době několik možností, od 2. do 4. září na holešovickém Výstavišti v rámci akce Prague Harley Days, v polovině září proběhne za účasti přátel a příznivců týmu velké testování v marocké poušti a 19. listopadu budete mít možnost Martina i Lukáše vidět na akci FMX Gladiator Games v pražské 02 aréně.               

www.martinmacik.cz

www.lukaskvapil.cz

www.kmracing.cz

www.todokazeme.cz