Tomáš Richtr
29. dubna 2017 • 19:12

Dvě Ferrari v první řadě po devíti letech? Pro formuli 1 skvělá reklama

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Období dominance jednoho týmu jsou pro F1 typickým fenoménem, ať už to býval Williams, McLaren, Ferrari, Red Bull nebo Mercedes. Letos to ale po čtyřech závodech v Austrálii, Číně, Bahrajnu a Rusku máme 2:2 na vítězství mezi Mercedesem a Ferrari. V Poháru konstruktérů je mezi oběma týmy pouhý jeden bod rozdílu!



To se stalo naposledy v sezoně 1995, kdy po čtyřech odjetých velkých cenách byl jeden bod rozdílu mezi Ferrari a Williamsem. To bylo ale ještě v době se starým bodovacím schématem: Vítěz bral 10 bodů, dnes vítěz bere bodů 25, takže tenkrát byla šance na těsnější bodové rozdíly v různých fázích sezony větší.

Rozdíl v bodech po čtyřech závodech:

Red Bull - McLaren: 9 bodů (2012)

Ferrari - BMW/Sauber: 12 bodů (2008)

Ferrari - Williams: 3 body (2002)

Ferrari - McLaren: 10 bodů (2001)

Williams - Renault 6 bodů (1997)

Ferrari - Williams 1 bod (1995 - staré body)

V kvalifikaci na letošní GP Ruska to byl navíc fascinující souboj: první tři (Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas) se dokázali časově poskládat do rozdílu 0,095 sekundy na okruhu dlouhém 5,8 kilometru. Lewis Hamilton, mistr světa z let 2008, 2014  a 2015, byl naopak netradičně pomalý. To vše jen dva týdny po závodě v Bahrajnu, kde musel hned dvakrát pilot Mercedesu Valtteri Bottas, který v týmu vystřídal šampiona 2016 Nika Rosberga, před sebe Hamiltona pustit na pokyn týmu. A šéfové Mercedesu začali hovořit o zavedení týmové režie, ve které by byl jeden z pilotů ustanoven jako týmová dvojka. Byli totiž přesvědčeni, že kdyby Bottas před sebe pustil Hamiltona dříve, vyhrál by právě on a ne Sebastian Vettel z Ferrari.

Jenomže uběhlo čtrnáct dní a Bottas vyhrál svou první velkou cenu po 80 startech. Povedlo se mu to navíc ve stylu šampiona. Na startu šmahem překonal oba monoposty Ferrari a i když Vettel v závěru velké ceny dostával finského pilota pod obrovský tlak, Bottas jej ustál. Inu ano, konfigurace ruského autodromu v Soči, dějiště zimních olympijských her před třemi lety, nějaké jednoduché předjetí neumožňuje, a tak to bylo o tom neudělat chybu. A tu Bottas neudělal.

Skvělý výsledek pro Bottase, a samozřejmě pro Mercedes, ale pro Mercedes současně velký problém: i když dojel do cíle druhý, Sebastian Vettel dokázal navýšit své vedení v Poháru jezdců z devíti na patnáct bodů! Právě proto, že Bottasův kolega Hamilton, kterého by snad chtěl Mercedes preferovat jako stájovou jedničku, aby čelil silné konkurenci Ferrari a vyhrál titul mezi jezdci, dojel ztrápeně čtvrtý. Více než půl minutovou ztrátou na Bottase v cíli!

Formule 1 má dvě disciplíny: Pohár konstruktérů a Pohár jezdců. V tom prvním se Mercedes vrátil na první místo. V tom druhém ale v Rusku navzdory vítězství výrazně ztratil principem, že si vzájemnou přetahovanou mohou Hamilton a Bottas brát body.

Skvělá zpráva pro Vettela a Ferrari, velké starosti pro Mercedes!

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud