Britská esport organizace Fnatic se spojila s analytickou společností Nielsen Sports a společně zpracovaly data, na kterých prezentují výsledky, jak se v posledních letech proměňuje esport a proč se firmám vyplatí do tohoto odvětví investovat.
Vydaná zpráva The ROI of Esports analyzovala návratnost investic (ROI, Return On Investments) partnerů zapojených do esportu na základě čtyř faktorů: mediální zásah, míru zapojení, dopad na značku a obchodní dopad.
Fnatic a Nielsen Sports například tvrdí, že návratnost investic některých předních esportových organizací, které působí v evropském League of Legends šampionátu LEC, se od roku 2019 více než zdvojnásobila.
Pokud jde o návratnost investic do marketingových kampaní (ROMI) tak ten v případě sponzorů týmu Fnatic dosahoval podobné hodnoty jako u týmových partnerů z fotbalové Premier League či světového šampionátu v silničních motocyklech MotoGP.
Nedávný růst návratnosti investic esport týmů je podle autorů zprávy způsobený dozráváním ekosystému, rostoucím publikem a také zlepšováním esportových produktů.