La Liga
Začít diskusi (0)

Zatím odehrál jen jedno utkání (pondělní Superpohár proti Seville), přesto už vydělává. Nebo lépe řečeno vrací vložené investice. Největší letošní přestupová rána Realu Madrid kolumbijský záložník James Rodríguez, nejlepší hráč a střelec mistrovství světa, stál pořádný ranec: 90 milionů eur (2,5 miliardy kč). Je však beránkem, z něhož po zatřesení padají peníze. Dresy s jeho jmenovkou jdou doslova na dračku.

Když se James Rodríguez se stal novým fotbalistou Realu Madrid, na jeho prezentaci se dostavilo 45 tisíc fanoušků a z oficiálního klubového obchodu za necelou hodinu zmizelo všech 900 dresů. Tato informace vzbudila veliký obdiv. Agentura Euromericas, která je lídrem na americkém a evropském trhu v otázce sportovního marketingu, zveřejnila brzy další čísla, která vyrážejí dech.

Během dvou dnů bylo na celém světě prodáno 345 tisích dresů s číslem 10 a jménem James na zádech. To dává sumu 33,4 milionů eur (930 milionů kč), protože jeden dres třiadvacetiletého záložníka stojí 97 eur (2700 kč).

Většinu peněz obdrží sportovní firma Adidas, která Real Madrid obléká, ale mnoho zdrojů uvádí, že je smlouva německé firmy s Realem Madrid nastavená tak, že královský velkoklub obdrží 30 až 40% z dané částky, byť podle odborníků je pravděpodobnější podíl okolo 20 procent. Ale i to jsou tučné zisky.

Nasazené tempo prodeje dresů kolumbijského reprezentanta je rekordní. Než se prodalo milion dresů Realu se jmenovkou portugalské hvězdy a dvojnásobného držitele Zlatého míče nejlepšího fotbalisty světa Cristiana Ronalda (přestoupil v létě 2009), uběhlo podle prestižního serveru Goal.com deset měsíců.

„Už teď je jasné, že Rodríguezovy produkty se budou prodávat minimálně na stejné úrovni jako Cristiana Ronalda,“ citoval britský server The Telegraph bývalého profesora sportovního marketingu Gerarda Molinu. „Real Madrid měl Figa, Zidaneho, Beckhama ale z hlediska tržeb se nikdo z nich nepřiblížil těmto číslům, když přestoupili do klubu,“ dodal se znalostí trhu a fanoušků Molina.

„Nejdražší přestupy se později ukážou jako vůbec nejlevnější,“ už mnohokrát prohlásil předseda bílého baletu Florentino Pérez a myslel především na marketing a finanční zisky, které generují nově získané veliké hvězdy.

Zinedine Zidane, Figo, Ronaldo, Beckham, Kaká, Cristiano Ronaldo byly velké komerční trefy. James Rodríguez je může trhnout.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů