
Bez správných lidí to nejde. Důkazem toho je i vítězná trojice Jiří Procházka s trenéry Martinem Karaivanovem a Jaroslavem Hovězákem. Tým českého samuraje je ale mnohem větší. Například Matěj Kretík pro něj zajišťuje promo a komunikaci s médii. Na UFC 275 v Singapuru byl tak v bezprostřední blízkosti veškerého zásadního dění kolem nového šampiona UFC. „Člověka vlastně i fascinuje, kolik vše reálně musí stát peněz,“ říká o sportovním kolosu zkušený producent a marketingový specialista.
Fight week neboli týden, který předchází UFC turnaji, zažil v okolí Jiřího Procházky. Matěj Kretík se s ním zná totiž několik let a pomáhá mu v jeho cestě. Meta v podobě šampionského titulu UFC sice byla dosažena a mnohé změnila, budování značky BJP však má před sebou další milníky.
Jak jste prožíval dny v Singapuru před zápasem Jiřího Procházky?
„Asi životní zážitek, který ještě bude postupně hlava zpracovávat… Že se to opravdu stalo, protože tam bylo celou dobu takové zaměření na samotný zápas, že třeba v hotelovém bazénu jsme byli jen jednou třicet minut, když byl Jirka na masáži, Jinak jsme byli jako celý tým ready pro cokoliv, co bylo třeba, aby vše co nejlépe a v tom nejlepším rozpoložení dospělo do nedělního zápasu. Takže se dá říct, že jsem se teprve před pár dny trochu zastavil, ale pořád je to takové v mlze. Za prvé to bylo hrozně rychlý…“
Co máte na mysli?
„Samotný zážitek. Úplně jsem to neprožíval, přece jen to byla práce. Ale to mám rád, cestování jen tak mě tolik nebaví. Takže mně naprosto vyhovovalo, že jsem něco viděl a zároveň si trochu vyčistil hlavu od běžnýho života. Ale to pojmenování, jaké to bylo, je rozhodně: životní zážitek, který asi nejde zapomenout. A teprve teď se skládá mozaika superlativ, co to reálně znamenalo. Šlo přece jen asi o historický moment českého sportu. Rozhodně českého bojového sportu, asi i UFC. Na druhou stranu se jedná o moment, za kterým se šlo čtyři roky.“
Můžete trochu přiblížit, jak to v zákulisí UFC vlastně vypadá, jaký je tam ruch?
„Je skvělý, že už mají mnohaletou zkušenost s tím, co vlastně všichni potřebují. Takže dělají vše pro to, aby byli všichni spokojení, ale zároveň berou ohled na každý aspekt tohoto kolosu. To znamená, že vyhovují médiím, vyhovují zápasníkovi a tak dále. Co podle mě bylo nejlepší, tak to, že veškeré mediální a promo povinnosti se plánují na začátek fight weeku. V pondělí tedy příjezd, žádné povinnosti, šlo spíš o aklimatizování. V úterý bylo hodně papírování, jako jsou přístupové kartičky, dokumenty týkající se covidu, řešilo se fasování oblečení, aby týmy nosily jejich věci. Zajímalo je, jak moc je Jiří
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.
Vyzkoušet za 1 Kč Více informací