Karel Häring
13. března 2016 • 14:23

Vysoké návštěvy, ale prázdná místa. Plzeň řeší divácký problém

TOP VIDEA
Mladá Boleslav - Olomouc: Bum! Rozhodčí se po buly skácel na led Mladá Boleslav - Olomouc: Bum! Rozhodčí se po buly skácel na led
Málaga - Granada: Famózní Ochoa! Hostující gólman předvedl úžasný zákrok Málaga - Granada: Famózní Ochoa! Hostující gólman předvedl úžasný zákrok
VŠECHNA VIDEA ZDE

Už podruhé v řadě se to opakovalo. Když hlasatel na plzeňském stadionu oznámil počet diváků, bylo evidentní, že neodpovídá skutečnému stavu v hledišti. Viktoria mimo jiné doplácí na ty, kteří ji pomohli stát se nejnavštěvovanějším klubem v lize – na majitele permanentních vstupenek. Někteří z nich na „obyčejné“ zápasy nechodí. 



Viktoria se pyšnila dlouhou sérií domácích ligových návštěv přes deset tisíc. Přišla o ní v polovině října v utkání se Zlínem (9877). Totéž se opakovalo v prosinci s Duklou (9873) a před týdnem s Příbramí (9833).

Ovšem větší problém duelu 20. kola byl, že volných sedaček zůstalo mnohem víc. A podobná situace opakovala i v sobotu večer proti Bohemians, kdy se mělo sejít 10 365 fanoušků, včetně těch hostujících. I tentokrát to vypadalo v reálu na menší návštěvu, byť ne tak jako proti Příbrami.

„Já se po tribunách nedívám, permanentkářům se možná nechce pokaždé chodit,“ pousmál se útočník Michal Ďuriš. „Ale na hlasivkách a podpoře se to neprojevuje,“ uvedl.

Nicméně v klubu to vnímají jako problém. Byť bývají před utkáním prakticky všechny vstupenky vydány (klasický prodej + permanentky + lístky rozdané mládežnickým týmům a partnerům), volných míst je příliš. „Určitě to budeme vzhledem k další sezoně řešit,“ přiznal tiskový mluvčí klubu Pavel Pillár.

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Bohemians 2:0. Výhru lídra vystřelil Ďuriš

Do návštěvnosti se zahrnují ti, kteří projdou turnikety, plus VIP hosté. Těch je zhruba devět stovek a turnikety neprochází, stejně jako klubová mládež, mezi kterou se rozděluje určitý počet vstupenek (cca šest set). „Tyto skupiny uvádíme v součtu vydaných vstupenek a VIP pasů a je velmi pravděpodobné, že je zde při jednotlivých zápasech částečná ,úmrtnost‘,“ uvedl Pillár v minulosti.

Další část ,úmrtnosti‘ je mezi zmíněnými permanentkáři. Přitom právě na extrémní zájem o celosezónní vstupenku ze strany fanoušků byl klub před startem ročníku hrdý. „Už nyní se obáváme, že se budou prodávat tak dobře, že to budeme muset v určité fázi zastavit,“ prohlásil loni v červnu majitel klubu Tomáš Paclík. Čísla se nakonec zastavila na údaji 7750.

Viktoria se v minulé sezoně pyšnila nejvyšší průměrnou domácí návštěvností (10 867), stejné místo jí patří i v probíhajícím ročníku, byť poslední čísla ubírají na věrohodnosti. Nicméně na podzim – ani v předchozích letech - ještě podobné problémy řešit nemusela.

Každopádně Plzeň zůstává jediným klubem, který se od ročníku 2012/2013 dokázal udržet na hranici před deset tisíc.

DIVÁCKÁ NÁVŠTĚVNOST V PLZNI
SEZONA PRŮM. NÁVŠTĚVA POŘADÍ V NÁVŠTĚVNOSTI
2015/2016 10 483 1.
2014/2015 10 867 1.
2013/2014 10 089 2.
2012/2013 10 047 2

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Příbram 4:0. Na jaře se poprvé trefil Ďuriš

Témata:  sportfotbalplzeňfanoušcidiváci
 
Z V R P Skóre B
1.  Plzeň 30 23 2 5 57:25 71
2.  Sparta 30 20 4 6 61:24 64
3.  Liberec 30 17 7 6 51:35 58
4.  Ml. Boleslav 30 16 9 5 63:37 57
5.  Slavia 30 14 10 6 48:26 52
6.  Brno 30 14 5 11 37:38 47
7.  Jablonec 30 10 11 9 46:39 41
8.  Slovácko 30 12 4 14 37:51 40
9.  Bohem. 1905 30 8 13 9 35:37 37
10.  Dukla 30 8 11 11 44:41 35
11.  Jihlava 30 8 7 15 31:54 31
12.  Teplice 30 7 9 14 37:52 30
13.  Zlín 30 7 9 14 34:50 30
14.  Příbram 30 7 6 17 33:53 27
15.  Olomouc 30 6 9 15 35:49 27
16.  Ostrava 30 4 2 24 27:65 14