Už podruhé v řadě se to opakovalo. Když hlasatel na plzeňském stadionu oznámil počet diváků, bylo evidentní, že neodpovídá skutečnému stavu v hledišti. Viktoria mimo jiné doplácí na ty, kteří ji pomohli stát se nejnavštěvovanějším klubem v lize – na majitele permanentních vstupenek. Někteří z nich na „obyčejné“ zápasy nechodí.
Viktoria se pyšnila dlouhou sérií domácích ligových návštěv přes deset tisíc. Přišla o ní v polovině října v utkání se Zlínem (9877). Totéž se opakovalo v prosinci s Duklou (9873) a před týdnem s Příbramí (9833).
Ovšem větší problém duelu 20. kola byl, že volných sedaček zůstalo mnohem víc. A podobná situace opakovala i v sobotu večer proti Bohemians, kdy se mělo sejít 10 365 fanoušků, včetně těch hostujících. I tentokrát to vypadalo v reálu na menší návštěvu, byť ne tak jako proti Příbrami.
„Já se po tribunách nedívám, permanentkářům se možná nechce pokaždé chodit,“ pousmál se útočník Michal Ďuriš. „Ale na hlasivkách a podpoře se to neprojevuje,“ uvedl.
Nicméně v klubu to vnímají jako problém. Byť bývají před utkáním prakticky všechny vstupenky vydány (klasický prodej + permanentky + lístky rozdané mládežnickým týmům a partnerům), volných míst je příliš. „Určitě to budeme vzhledem k další sezoně řešit,“ přiznal tiskový mluvčí klubu Pavel Pillár.
Do návštěvnosti se zahrnují ti, kteří projdou turnikety, plus VIP hosté. Těch je zhruba devět stovek a turnikety neprochází, stejně jako klubová mládež, mezi kterou se rozděluje určitý počet vstupenek (cca šest set). „Tyto skupiny uvádíme v součtu vydaných vstupenek a VIP pasů a je velmi pravděpodobné, že je zde při jednotlivých zápasech částečná ,úmrtnost‘,“ uvedl Pillár v minulosti.
Další část ,úmrtnosti‘ je mezi zmíněnými permanentkáři. Přitom právě na extrémní zájem o celosezónní vstupenku ze strany fanoušků byl klub před startem ročníku hrdý. „Už nyní se obáváme, že se budou prodávat tak dobře, že to budeme muset v určité fázi zastavit,“ prohlásil loni v červnu majitel klubu Tomáš Paclík. Čísla se nakonec zastavila na údaji 7750.
Viktoria se v minulé sezoně pyšnila nejvyšší průměrnou domácí návštěvností (10 867), stejné místo jí patří i v probíhajícím ročníku, byť poslední čísla ubírají na věrohodnosti. Nicméně na podzim – ani v předchozích letech - ještě podobné problémy řešit nemusela.
Každopádně Plzeň zůstává jediným klubem, který se od ročníku 2012/2013 dokázal udržet na hranici před deset tisíc.
SEZONA | PRŮM. NÁVŠTĚVA | POŘADÍ V NÁVŠTĚVNOSTI |
2015/2016 | 10 483 | 1. |
2014/2015 | 10 867 | 1. |
2013/2014 | 10 089 | 2. |
2012/2013 | 10 047 | 2 |