+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
Karel Häring
13. března 2016 • 14:23

Vysoké návštěvy, ale prázdná místa. Plzeň řeší divácký problém

TOP VIDEA
Užili jsme si možnost bojovat spolu za jeden tým, říká Nadal Užili jsme si možnost bojovat spolu za jeden tým, říká Nadal
SESTŘIH Premier League: Leicester - Liverpool 2:3. Drama pro hosty, Vardy nedal penaltu SESTŘIH Premier League: Leicester - Liverpool 2:3. Drama pro hosty, Vardy nedal penaltu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Už podruhé v řadě se to opakovalo. Když hlasatel na plzeňském stadionu oznámil počet diváků, bylo evidentní, že neodpovídá skutečnému stavu v hledišti. Viktoria mimo jiné doplácí na ty, kteří ji pomohli stát se nejnavštěvovanějším klubem v lize – na majitele permanentních vstupenek. Někteří z nich na „obyčejné“ zápasy nechodí. 



Viktoria se pyšnila dlouhou sérií domácích ligových návštěv přes deset tisíc. Přišla o ní v polovině října v utkání se Zlínem (9877). Totéž se opakovalo v prosinci s Duklou (9873) a před týdnem s Příbramí (9833).

Ovšem větší problém duelu 20. kola byl, že volných sedaček zůstalo mnohem víc. A podobná situace opakovala i v sobotu večer proti Bohemians, kdy se mělo sejít 10 365 fanoušků, včetně těch hostujících. I tentokrát to vypadalo v reálu na menší návštěvu, byť ne tak jako proti Příbrami.

„Já se po tribunách nedívám, permanentkářům se možná nechce pokaždé chodit,“ pousmál se útočník Michal Ďuriš. „Ale na hlasivkách a podpoře se to neprojevuje,“ uvedl.

Nicméně v klubu to vnímají jako problém. Byť bývají před utkáním prakticky všechny vstupenky vydány (klasický prodej + permanentky + lístky rozdané mládežnickým týmům a partnerům), volných míst je příliš. „Určitě to budeme vzhledem k další sezoně řešit,“ přiznal tiskový mluvčí klubu Pavel Pillár.

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Bohemians 2:0. Výhru lídra vystřelil Ďuriš

Do návštěvnosti se zahrnují ti, kteří projdou turnikety, plus VIP hosté. Těch je zhruba devět stovek a turnikety neprochází, stejně jako klubová mládež, mezi kterou se rozděluje určitý počet vstupenek (cca šest set). „Tyto skupiny uvádíme v součtu vydaných vstupenek a VIP pasů a je velmi pravděpodobné, že je zde při jednotlivých zápasech částečná ,úmrtnost‘,“ uvedl Pillár v minulosti.

Další část ,úmrtnosti‘ je mezi zmíněnými permanentkáři. Přitom právě na extrémní zájem o celosezónní vstupenku ze strany fanoušků byl klub před startem ročníku hrdý. „Už nyní se obáváme, že se budou prodávat tak dobře, že to budeme muset v určité fázi zastavit,“ prohlásil loni v červnu majitel klubu Tomáš Paclík. Čísla se nakonec zastavila na údaji 7750.

Viktoria se v minulé sezoně pyšnila nejvyšší průměrnou domácí návštěvností (10 867), stejné místo jí patří i v probíhajícím ročníku, byť poslední čísla ubírají na věrohodnosti. Nicméně na podzim – ani v předchozích letech - ještě podobné problémy řešit nemusela.

Každopádně Plzeň zůstává jediným klubem, který se od ročníku 2012/2013 dokázal udržet na hranici před deset tisíc.

DIVÁCKÁ NÁVŠTĚVNOST V PLZNI
SEZONA PRŮM. NÁVŠTĚVA POŘADÍ V NÁVŠTĚVNOSTI
2015/2016 10 483 1.
2014/2015 10 867 1.
2013/2014 10 089 2.
2012/2013 10 047 2

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Příbram 4:0. Na jaře se poprvé trefil Ďuriš

 

Dejte nám like a sledujte nás!

.
instagram
Z V R P Skóre B
1.  Plzeň 30 23 2 5 57:25 71
2.  Sparta 30 20 4 6 61:24 64
3.  Liberec 30 17 7 6 51:35 58
4.  Ml. Boleslav 30 16 9 5 63:37 57
5.  Slavia 30 14 10 6 48:26 52
6.  Brno 30 14 5 11 37:38 47
7.  Jablonec 30 10 11 9 46:39 41
8.  Slovácko 30 12 4 14 37:51 40
9.  Bohem. 1905 30 8 13 9 35:37 37
10.  Dukla 30 8 11 11 44:41 35
11.  Jihlava 30 8 7 15 31:54 31
12.  Teplice 30 7 9 14 37:52 30
13.  Zlín 30 7 9 14 34:50 30
14.  Příbram 30 7 6 17 33:53 27
15.  Olomouc 30 6 9 15 35:49 27
16.  Ostrava 30 4 2 24 27:65 14







Klasická verze
Mobilní verze