7. dubna 2024 • 11:45

Oktagon jako formule 1, cílí na Ostrovy i do Francie. V Německu nefunguje...

Autor: maš
Vstoupit do diskuse
1
Video se připravuje ...
TOP VIDEA
Varaďa by nedopustil chyby, které stály Pardubice titul. Kabina má příliš velkou moc
Bojovník Šín, tvář nového Baníku. Čím připomíná Ševčíka a kde má strop?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Od založení v roce 2016 si Oktagon vydobyl pozici jedničky v Česku a na Slovensku. V posledních dvou letech ovládl i Německo, kde letos potvrzuje dominanci uspořádáním galavečera na frankfurtském fotbalovém stadionu pro pětapadesát tisíc diváků. A postupně se pokusí sjednotit MMA na celém kontinentu. „Diváky formule 1 tolik nezajímá, jestli koukají na závod, který se jede v Monaku, Saúdské Arábii nebo kdekoli jinde. Snažíme se od jejich strategie inspirovat,“ líčí Lukáš Martinka, vedoucí projektu expanze po Evropě.



Oktagon už není domovem pouze českého a slovenského MMA. Organizace si vybudovala silnou pozici také v sousedním Německu a představuje další kroky expanze. V hledáčku je vedle Francie i Španělsko, kde bojové sporty stojí teprve na začátku rozpuku.

Před dvěma lety organizace poprvé zamířila za hranice domácí scény a po osmi turnajích v Německu vládne tamnímu trhu. Úspěšnou sérii v hokejových halách chtějí promotéři završit turnajem ve frankfurtské aréně pro 55 000 diváků. A v podobné stylu se Oktagon pokusil uchvátit i britský trh.

Přestože se na Ostrovech zatím nedaří podle optimistického scénáře, expanze po Evropě pokračuje a čím dál významnější roli hraje Německo. „Česko stále zůstává naším hlavním trhem,“ vysvětluje manažer Lukáš Martinka.

Přiznává však, že nastanou změny. „Počet turnajů v různých zemích se bude vyrovnávat. V Česku a na Slovensku se pravděpodobně odehraje osm akcí, kalendář zaplní právě i ty zahraniční. V budoucnosti se může stát, že se z pohledu příjmů a dalších faktorů přesune jádro trhu právě do Německa. Jako firma ale sídlíme v Praze a Bratislavě, takže určitě nepřestaneme myslet na tuzemské fanoušky,“ říká.

Česko si drží pozici jedničky v oblasti financí. „V Německu sice vyprodáváme haly, ale potřebujeme zapracovat na dalších pilířích a to například na PPV (placené online přenosy), které se nám začíná pomaličku rozbíhat, nebo také příjmu ze sponzoringu,“ vypráví Martinka.

Klíčem pro budoucí úspěch organizace mohou být právě přenosy. „U Němců například vnímáme, že nemají takový zájem o přenosy akcí, které se odehrávají v Česku nebo na Slovensku. Snažíme se proto zápasy skládat tak, aby docházelo ke střetům Čechů a Slováků s Němci a Angličany. Diváci ze všech zemí si tak pokaždé najdou své hrdiny,“ poodkrývá strategii.

„Snažíme se fanoušky Oktagonu učit, aby nerozlišovali, jestli se turnaj odehrává v Česku, Německu nebo Anglii. Ideální by bylo, kdyby sledovali své oblíbence, ať už bojují kdekoli,“ tvrdí Martinka.

A organizaci srovnává s prestižní ligou. „Diváky formule 1 tolik nezajímá, jestli koukají na závod, který se jede v Monaku, Saúdské Arábii nebo kdekoli jinde. Táhne je čistě sport, vztah k jezdcům a týmům. Snažíme se právě od strategie F1 inspirovat. Máme vizi, že kamkoli Oktagon zavítá, fanoušci to budou brát jako velkou sportovní událost, kterou si nesmí nechat ujít.“

Potenciál v Srbsku i ve Francii

Zatímco se Oktagon snaží proniknout do Anglie, poohlíží se i po dalších zajímavých příležitostech. MMA se těší obrovské oblibě ve Francii, kde zatím chybí vlastní silná organizace. Nové příležitosti se letos otevřely i na jihu Evropy. „Španělsko je další velice zajímavý trh,“ soudí Martinka. „Zdá se, že tam UFC v blízké době kvůli Iliovi Topuriovi (světovém šampionovi) zavítá. Abychom uspěli my, musí klapnout více věcí dohromady. Potřebujete silného mediálního partnera i kvalitní skupinu tamních bojovníků.“ Potenciál má i Srbsko, odkud pochází jedna z největších hvězd organizace Bojan Veličkovič.

Tuzemští fanoušci po letech, kdy Oktagon působil jen na domácí půdě, nepřijímají zahraniční turnaje jen s nadšením.

„Rozumím jim, že to tak vnímají, ale z dlouhodobého hlediska je pro ně expanze dobrá. Abychom mohli růst a přinášet kvalitnější zápasy, musíme udělat krok ven. Nyní zažíváme přerod, který může být krátkodobě nepříjemný,“ myslí si Pavol Neruda, spolumajitel organizace. „Kdybychom nevykročili za hranice Česka a Slovenska, nikdy bychom nedosáhli na světovou kvalitu a zůstali bychom lokální organizací.“

Vstoupit do diskuse
1
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud