29. února 2016 • 13:23

Pelta v TAK URČITĚ: Hlavní sponzor ligy může být z Číny

Autor: pta, iSport.cz
Vstoupit do diskuse
0
Video se připravuje ...
TOP VIDEA
Chci koupit Hradec. Dluhy jsou nesmysl, říká Ulich
Vecheta proti Spartě dvakrát na hraně, ČK pro Tanka správně. Liberec měl mít penaltu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Je uprostřed hledání nového sponzora pro nejvyšší fotbalovou soutěž. Předseda FAČR Miroslav Pelta nepochybuje, že povedou k úspěšnému konci. Dnes už má jasno, v jakých sférách bude hledat nástupce společnosti Synot - ta po změně loterijního zákona oznámila odchod z pozice hlavního partnera ligy. V pořadu O2 Sport TAK URČITĚ, který vzniká ve spolupráci s iSport.cz, hovořil Pelta také o ceně televizních práv a zájmu o přenosy z české ligy v zahraničí.



Je možné, že nástupce Synotu u první fotbalové ligy přijde ze stejné oblasti, ale Pelta nevylučuje ani jinou variantu. „Bude to opět někdo z loterijního průmyslu z oblasti číselných a kurzových loterií. Anebo to bude společnost, která bude chtít rozvíjet své zájmy v České republice a nebude z Evropy. Tam také jednáme,“ řekl funkcionář, kterému patří v žebříčku nejmocnějších mužů českého fotbalu deníku Sport první místo.

Z jeho slov se dá vyvozovat, že se hodlá rozhlédnout i po čínském trhu, který je na fotbalovém poli v poslední době velmi aktivní.. Pochází z ní nový majoritní vlastník Slavie, v posledním přestupovém období přilákala tamní liga několik zvučných jmen z renomovaných evropských klubů.

„Zasadili jsme tam s naším panem prezidentem a Pavlem Nedvědem velkou stopu a má to zpětné synergie. Jedna z (čínských) společností už je partnerem reprezentace,“ připomněl loňskou cestu do nejlidnatější země světa v rámci doprovodu prezidenta Miloše Zemana .

Další příležitost k jednání bude při plánované návštěvě čínského prezidenta v Česku. „Dorazí i další firmy z Číny, které chtějí rozvíjet svoje aktivity. Pokusíme se s nimi navázat kontakt,“ uvedl Pelta.

Máme západní myšlení a východní příjmy

V pořadu Tak určitě se zamýšlel také nad tím, jakou strukturu příjmů mají české kluby a jak by se měla změnit. „Máme západní myšlení a východní příjmy, jsme na půl cesty. V Německu jsou zásadní zdroj příjmů televizní smlouva, vstupenky a suvenýry. Marketing a reklamy je malá část rozpočtu,“ začal porovnávat.

Jaká je česká realita? „Tady jsme u většiny klubů rádi, že příjmy ze vstupného pokryjí náklady na pořádání zápasu, ačkoliv na některých stadionech chodí krásné návštěvy. Suvenýry nejsou zásadní příjem, musíme to lidi naučit, ani pro Spartu, Slavii a Plzeň to není velký příjem. Co se týče televize, jsem rád, že přišel další hráč na trh,“ zmínil nástup placeného kanálu O2 Sport, který z každého kola vysílá nejatraktivnější utkání.

Pelta prozradil, že současná cena vysílacích práv na českou ligu se pohybuje okolo čtyř milionů eur. Povede se jí v budoucnosti navýšit? Zájem o práva projevila renomovaná společnost MP Silva, která by pak přenosy prodávala v zahraničí. „Rozhodla se dát nabídku na českou ligu. Uvažují globálně, umí to dát i do jiných balíků a prodat do dalších zemí, třeba do Asie nebo Perského zálivu.“

 

Vstoupit do diskuse
0


Články odjinud


Články odjinud