"Letos to byla jedna velká neznámá. Věděla jsem, že (buggyna) Maverick je výborná mašina, ale nevěděla, co všechno zvládne. Je to spiderman, vyškrábe se všude," řekla Roučková na tiskové konferenci v Praze.
Závod byl pro ni složitý i proto, že buggynu dokázali mechanici připravit až těsně před startem rallye. Pracovali na ní i přímo v Jižní Americe. "Stavěli jsme ji měsíc před závodem a vše dodělávali i poslední tři dny před přejímkami. Ani jsme nevěděli, jestli to zvládneme a pustí nás do závodu," přiznal Zelenka.
Úpravy dělali i v průběhu rallye, v níž se Roučková pohybovala většinou na chvostu startovního pole. Nakonec dojela dvacátá v kategorii SxS. Výsledek jí udělal větší radost než loňské 26. místo mezi čtyřkolkami.
"Hlavně s ohledem na nedostatek času, který jsme měli. Měsíc na postavení mašiny je málo a tři měsíce na to, abych se naučila s volantem, taky. Jsem pyšná na celý tým, že jsme to zvládli. Dvacáté místo je pro mě bombastické," podotkla Roučková, která se svým parťákem řešila řadu složitých situací.
Nejkritičtější moment zažili v závěru, na přejezdu do cíle předposlední etapy, kdy jim v plné rychlosti praskla zadní poloosa a buggyna se stala neovladatelnou.
"Byl to strašný zážitek. Nikdy jsme nic takového nezažila. Vylétli jsme ven a naštěstí zrovna v protisměru nic nejelo. Jsem ráda, že jsem tady," uvedla. Na dojezdy v noci si postupně zvykla, stejně jako na vykopávání zapadlého auta. "Lopatu mám ještě obtisklou v rukách. Dan mi vždycky řekl: Zapadla jsi, vykopej si to," pousmála se.
Radost z úspěšně absolvované rallye jí nezkazila ani prohraná sázka, kvůli které musela absolvovat cestu domů v závodní kombinéze. "Asi v 6. etapě jsem řekla, že když dojedeme, tak v ní poletím domů. Jenže jsem nevěděla, že když pod tím nemáš nehořlavé prádlo, tak to strašně kouše. Bylo to hrozné. Sice bych v letadle neshořela, ale mám odřeniny ještě teď," řekla.
Přestože 41. ročník Dakaru skončil teprve minulý týden, Roučková už myslí na další. Za rok by se ráda postavila na start opět s buggynou. "A už bych nechtěla být vzadu, chci do desítky. Kategorie je hodně našláplá a jsou v ní tovární jezdci. Je to ale výzva. Vím, co musíme na autíčku udělat. Čeká nás hodně práce. Když na tom zapracujeme, tak budeme konkurenceschopní," dodala Roučková.