29. října 2016 • 10:00

Subaru XV 2.0i Lineartronic: Aby se líbil i peněžence

Autor: david šprincl
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Modely Subaru patří spíš mezi dražší zboží, a tak je potěšitelné, že český dovozce sáhl letos k výraznému zlevnění crossoveru XV. Jde o skvělé auto. A je nyní k mání za 549 000 Kč.



Cena zajímá každého, že? Lehce oplastovaný hatchback se zvýšeným podvozkem, zážehovým dvoulitrem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol nyní stojí 669 000 Kč, což je o devadesát tisíc méně než před rokem.

Můžete ho mít ještě levněji: s manuálem za 599 000 Kč. A se šestnáctistovkou jen za 549 000 Kč. Vždy, jak se na Subaru sluší, s pohonem všech kol.

Řízení je radost

U testovaného provedení Comfort se zákazník může těšit na bohatou výbavu zahrnující xenonové světlomety, dešťový a světelný senzor, duální klimatizaci, litá kola nebo parkovací kameru.

Foto archiv

Uvnitř jsme si všimli nových okrasných lišt na palubní desce v černém lesklém provedení nebo vkusného oranžového prošívání na volantu, řadicí páce i sedadlech, jež oživuje prostorný interiér. V rámci lehkého faceliftu se změnil tvar předního nárazníku, maska chladiče, seskupení zadních světel s diodami nebo design 17palcových litých kol. Výrazný je také nový modrý lak Hyper Blue.       

Kombinace atmosférického benzinového dvoulitru s výkonem 110 kW a bezstupňové převodovky CVT zůstala beze změn stejně jako pohon všech kol prostřednictvím aktivního rozdělování točivého momentu.

Při poklidné jízdě se automat stará o co nejnižší otáčky, takže na dálnici při plynulé rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 2150.

Foto archiv

A rozjezdy? Lehce se opřeme do plynového pedálu, dlouho se nic neděje - a najednou subaru zbrkle vystřelí kupředu. Potom už je jízda příjemně plynulá. Nakonec jsme byli spokojeni i  se spotřebou paliva, která se ustálila na 7,4 l/100 km.

Subaru XV nikdy nebude masově prodávaný model, ale díky bohaté výbavě, pohonu všech kol, neuvěřitelné světlé výšce 220 mm i aktuálně příznivé ceně by mohl představovat zajímavou alternativu k oblíbeným SUV. Zejména když Subaru zapracovalo na podvozku, takže nyní už není uskákaný a lépe tlumí nerovnosti.

Základní údaje

MOTOR

Zdvihový objem 1995 cm3. Výkon 110 kW při 6200 ot./min, točivý moment 196 N.m při 4200 ot./min. Pohon všech kol. Automatická bezestupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,7 s. Kombinovaná spotřeba podle výrobce 6,5 l/100 km.

Foto archiv

ROZMĚRY

Délka x šířka x výška: 4450 x 1780 x 1570 mm. Rozvor náprav: 2646 mm.

Objem kufru: 380 l

CENA

Nejlevnější XV (1.6/84 kW): 549 000 Kč

Nejlevnější (2.0/110 kW): 599 000 Kč

Testovaný vůz (CVT Comfort): 669 000 Kč

Články odjinud


Články odjinud