Jiří Uhlíř
19. července 2011 • 12:44

Pešek: GP v Brně? Nemám bohatého tatínka

Vstoupit do diskuse
2
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Účastní se španělského mistrovství, kde hlavně vyvíjí nový motocykl. Nyní se však může na jeden závod vrátit do mistrovství světa silničních motocyklů. A to hned v GP České republiky. Lukáš Pešek obdržel pro kategorii Moto2 divokou kartu. Vrátí se vítěz dvou závodů stopětadvacítek do šampionátu, ze kterého po osmi sezonách odešel?



Po odchodu z Moto2 plánoval velké věci. Lukáš Pešek se chtěl ukázat ve španělském šampionátu a získat na příští sezonu místo v mistrovství světa. Jenže českému jezdci se příliš nedaří. Nejlepším výsledkem bylo desáté místo ze závodu v Barceloně.

„Nejsem spokojený. V tuto chvíli se na výsledky moc nekoukám. Proč? Jezdím na zcela nové motorce, na které se nedají zajíždět stabilní umístění. Chce to čas, zatím se s technikou trápíme,“ popisoval Pešek, který však může znovu závodit ve světovém šampionátu kategorie Moto2.

Mezinárodní motocyklová federace udělila Peškovi divokou kartu pro GP České republiky. A bývalý jezdec tovární derbi nad nabídkou uvažuje. „Jestli se zúčastním závodu v Brně? Zatím je to padesát na padesát,“ tvrdil Pešek pro deník Sport. Co přesně návrat českého jezdce do MS komplikuje? Především finance.

„Za závod je potřeba zaplatit poplatek třicet tisíc korun, který je nevratný. Jeden víkend v Moto2 může vyjít až na 625 tisíc korun. Kdo tohle zaplatí, může jet,“ vyčísloval Pešek, který potřebné finance shání.

„Není mi ale patnáct let a nemám bohatého tátu. Musím si vydělávat peníze a nějak se uživit. Nechci přijet někam, kde bych propálil peníze výfukem a byl zadlužený. Kdybych ale dostal šanci jet za dobry tým v Moto2, byla by to pro mě obrovská výzva a motivace.“

Dalším problémem je nekonkurenceschopná motorka IAMT RP2. Pokud by Pešek s tímto strojem nastoupil v Brně do závodu, jednalo by se o premiéru této značky v mistrovství světa.

„Nejsem si ale jistý, že moje motorka má na to startovat v šampionátu,“ přiznal Pešek, celkově čtvrtý závodník kubatury do 125 ccm z roku 2007.

„Vyvíjíme nový rám, vlastně skoro všechno. Máme unikátní pérování, které v Moto2 nikdo nepoužívá. Do toho všeho se nám naskytly problémy s motorem.“ Skončit na dvacátém nebo třicátém místě? Ne. Takový návrat si Pešek nepředstavuje.

Závodník, který před čtyřmi roky uhranul publikum v Brně třetím místem, nemá jasno ani o příští sezoně. „Nad příštím rokem nepřemýšlím. A abych sehnal nějaké místo a končil v závodech kolem dvacáté příčky? Tak z toho už jsem vyrostl. Na top tým navíc nemám finance,“ tvrdil Pešek, který nyní pracuje mimo jiné v realitní kanceláři.

Dříve jeho život ovlivňovaly závody a kariéra motocyklového jezdce. Teď má větší klid. „Osobní život je teď fantastický. Jsem zamilovaný a s přítelkyní se nedohadujeme neustále kvůli závodům. Také jsem poznal, jaké mám pravé kamarády. Ty, kteří si na to hráli, jsem neviděl už rok,“ dodal Pešek.

DIVOKÉ KARTY PRO BRNO

LADISLAV CHMELÍK 125 ccm
JAKUB JANTULIČ 125 ccm
MIROSLAV POPOV 125 ccm
Manuel Tatasciore (It.) 125 ccm
Luca Grünwald (Něm.) 125 ccm
LUKÁŠ PEŠEK Moto2
Steven Edward (JAR) Moto2
John Hopkins (USA) MotoGP

Vstoupit do diskuse
2
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud