Zdokonalit herní zážitek všem poctivým uživatelům, to je jednoznačný cíl skupiny vývojářů, která má na starosti analýzu chování hráčů a s tím spojené vylepšení celkové kvality herního prostředí.
Neaktivní hráč automaticky znevýhodňuje zbytek týmu, který následně volí mezi tím, zda zkusí zápas dohrát dokonce a pokusit se i v početní nevýhodě zabojovat, nebo se raději vzdá. Riot si je vědom toho, jak moc takoví uživatelé kazí zábavu ostatním a rozhodl se zakročit.
„Nechceme přehnaně trestat hráče, kteří se občas odpojí bez vlastního zavinění. Na základě naší analýzy jsme zjistili, že hráčů, kteří jsou opakovaně AFK není tolik, ale jejich jediným cílem je kazit hru ostatním,” vysvětluje společnost Riot. Za náhlý disconnect vás hra potrestá stejně jako dříve, pokud se ale bude vaše chování opakovat, čeká vás ban na čtrnáct dní, čímž chce Riot bojovat přesně proti těm, kteří jsou neaktivní pravidelně.
Nově upravený systém:
První úroveň: 5 min lockout + automatická prohra
Druhá úroveň: 30 min lockout + automatická prohra
Třetí úroveň: 14 dní lockout + automatická prohra
Nemusíte se bát, že by se trest pouze sčítal a vás tak za tři náhlé odpojení čekal čtrnáctidenní ban. Systém vám za každou férově dohranou hru smaže předchozí AFK záznam.
Další problém, který hráči League of Legends moc dobře znají, je tzv. Queue Dodging. Jedná se o situaci, kdy hráč opustí vytvořené lobby ve chvíli, kdy už hráči vybírají své šampiony. Riot se rozhodl zpřísnit pravidla i pro tento prohřešek a přidává další úroveň.
Dosavadní úrovně trestů (nezměněny):
První dodge během 24 hodin: 6 min lockout (15 pro ARAM) a -3 LP pro ranked
Druhý dodge během 24 hodin: 30 min lockout a -10 LP pro ranked
Nově přidaná úroveň:
Třetí dodge během 24 hodin: 12 hodin lockout a -10 LP pro ranked
Riot představil změny už v dubnu letošního roku, objeví se ale až v první velké aktualizaci, které by se hráči měli konečně dočkat v průběhu července 2021.
Zdroj: win.gg