Závod Tour de France byl původně založen jako propagační závod novin L'Auto jejich vydavatelem Henrim Desgrangem. Měl být konkurencí pro závod (Paříž – Brest a zpět) sponzorovaný listem Le Petit Journal a závod (Bordeaux – Paříž) sponzorovaný novinami Le Vélo. Nejdříve šlo o téměř nepřetržitý vytrvalostní závod. Jezdci spali kolem cest a bylo jim zakázáno přijímat cizí pomoc.
Nyní je Tour etapový závod rozdělený do mnoha etap, každá z nich trvá jeden den. Peloton závodu provází několik doprovodných vozidel poskytujících informace, jídlo, pití a přístup k mechanikům. Některé z vozidel patří organizátorům závodu a slouží pro všechny jezdce, některé jsou týmové.
Česká spolehlivost
Škoda Auto poskytuje svá vozidla již deset let. Každoročně ujede více než 200 Škodovek v rámci tohoto závodu zhruba 2,8 milionů kilometrů. Česká vozidla jsou maximálně spolehlivá, protože dosud se žádný z poskytnutých vozů nezastavil kvůli technické závadě.
Tour de France je třetí nejsledovanější sportovní podnik na světě. Přímo u tratí sleduje dění až 15 miliónů diváků a další dvě miliardy sledují televizní přenosy vysílané do 200 zemí světa.