22. června 2018 • 14:19

Když sport nebolí. Nejnovější generace Clia R.S. je použitelnější

Autor: Martin Machala (auto.cz)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Malý hot-hatch od Renaultu byl vždy naprosto nekompromisní. Nejnovější generace je přece jenom použitelnější. Písmena R.S., tedy Renault Sport, jsou u francouzské značky vždycky zárukou něčeho speciálního. Zvlášť u minulé generace však platilo, že úžasné řidičské zážitky byly vykoupeny minimálně kompromisním komfortem. Na každodenní dojíždění do práce jednoduše starší Clio R.S. úplně nebylo.



To nejnovější se v tomto směru hodně změnilo, zarytí fanoušci můžou možná namítat, že Clio R.S. přišlo o svůj nesmlouvavý charakter. O rychlost však nikoliv a na rozdíl od předchůdce v něm přežijete i delší cestu.

A že budete na místě určení velice rychle, o to se postará přeplňovaná šestnáctistovka s velmi slušným výkonem 147 kW.Převodovka je dvouspojková, šestistupňová, řadit můžete pádly pod volantem. Ta jsou skutečně poctivá, jako by se do Clia R.S. propašovala ze skutečného závoďáku.

A právě v sekvenčním módu, kdy je volba převodů na řidiči, pracuje převodovka nejlépe. V automatickém režimu občas trochu tápe, jakou rychlost vybrat.

Dynamika benzinové šestnáctistovkyje každopádně skvělá, díky vrcholu točivého momentu 260 N.m, který je dostupný už ve dvou tisících otáčkách, táhne Clio R.S. skvěle odspodu. Kolikrát se ani nemusíte obtěžovat s podřazením, pod plynem máte vždycky síly dost. A jenom při trochu rozumnějším tempu nemusíte řešit, že by vás vůz sežral, v pohodě se dá jezdit do devíti litrů. Vzhledem k nabízené dynamice velmi slušný výsledek.

Hlavním rozpoznávacím prvkem jsou koncovky výfuku
Hlavním rozpoznávacím prvkem jsou koncovky výfuku

Díky silnému motoru máte o zážitky postaráno, ale co podvozek? V tomto směru bylo minulé Clio R.S. prakticky nedostižné, chovalo se jako čistokrevné závodní auto. Na kvalitním povrchu jste si tedy užívali bezbřehé přilnavosti a dokonalých jízdních vlastností, nikoliv ale pohodlí. Novinka je stále dostatečně tuhá na to, aby se v zatáčkách nakláněla jen minimálně, na nerovnostech je však daleko komfortnější. I na testovaných osmnáctipalcových kolech. Do zatáček pomáhá přibržďování vnitřního předního kola. Na drsnější okruhové zacházení však takový systém úplně stavený není, brzdy pak trochu vadnou.

Poslední vydání Clia R.S. je taky praktičtější. V minulosti spoléhal malý sportovní renault na třídveřovou karoserii, v současnosti koupíte „er-eso“ výhradně jako pětidveřové. Civilnější charakter naznačuje už samotný design karoserie, od obyčejných verzí se ta sportovní liší jen lehce, spoléhá jen na pár „rychlejších“ detailů - třeba mohutné koncovky výfuku. Ani uvnitř na vás nic zvláštního nečeká, nebýt písmen R.S. na opěrkách hlavy předních sedaček, těžko byste nejrychlejší specifikaci identifikovali. Samotné sedačky jisté boční vedení nabídnou, i v tomto směru však Renault jednoznačně upřednostnil pohodlí.

Vyšší základní cenovka 586 900 korun odpovídá nabízeným výkonům i bohaté základní výbavě.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1618 ccm
Výkon: 147 kW při 6050/min
0-100 km/h: 6,7 s
Max. rychlost: 230 km/h
Spotřeba: 5,9 l/100řkm
Základní cena: 586 900 Kč

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud